Torró: "Ayuso ens insulta quan parla de deute i ens ho atribueix als valencians i les valencianes"

La consellera de Política Territorial, crítica en Les notícies del matí amb unes declaracions de la presidenta madrilenya en què contraposava el seu model fiscal com un cas d'èxit davant l'endeutament de la Comunitat Valenciana

La consellera Rebeca Torró, aquest dilluns en 'Les notícies del matí' / À Punt NTC

La consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, creu que la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, va insultar el poble valencià divendres quan, en un acte amb empresaris celebrat a València va contraposar el seu model fiscal com un cas d'èxit davant l'endeutament de la Comunitat Valenciana, que va atribuir al govern del Botànic. "Ens va insultar prou. Parlar de deute i atribuir-lo als valencians i valencianes d'aquesta manera quan sap que som la comunitat pitjor finançada... Ens hem sentit prou malament" ha dit aquest dilluns Torró, entrevistada en Les notícies del matí.

La successora d'Arcadi Espanya al capdavant de Política Territorial s'ha mostrat visiblement molesta per les declaracions de la mandatària madrilenya i considera que són "part de la façana" que s'ha construït fora de la capital d'Espanya. Li ha recomanat per això que se centre més a la Comunitat de Madrid i deixe "treballar" l'executiu valencià. "Té moltes deficiències, especialment en els centres de salut, que estan sense metges", ha criticat la consellera valenciana. Així mateix, ha reivindicat la tasca del Botànic en la Generalitat en la defensa d'un "finançament just" per al territori i ha remarcat que l'infrafinançament i la "mala gestió" del PP durant governs anteriors són precisament les causes de vora el 70% de l'endeutament públic valencià.

La Comunitat de Madrid té moltes deficiències, especialment en els centres de salut, que estan sense metges

Confiança en Ford Almussafes

Torró també s'ha mostrat optimista amb el fet que la multinacional Ford adjudique finalment la fabricació dels futurs vehicles elèctrics a la factoria d'Almussafes, en competència amb l'alemanya de Saarlouis. Segons ha dit, des de la Generalitat s'han fet tot els possibles perquè aquesta decisió, que es coneixerà al final de juny siga favorable als interessos valencians. "Esperem que tot l'esforç, no sols de l'administració i la fàbrica, sinó també de la plantilla i els sindicats, que també han treballat perquè tot siga un èxit, tinga fruits", ha dit. En tot cas, ha recordat que el govern del Botànic "ha fet el màxim que pot una administració per a estar al costat de Ford", i no només ara, sinó en els més de quaranta anys d'existència que acumula la factoria valenciana.

El govern valencià ha fet el màxim que pot una administració per estar al costat de Ford

En la mateixa línia, ha destacat la importància que el corredor mediterrani ha tingut per a atraure inversió empresarial a la Comunitat Valenciana. Una infraestructura "vital" per al territori a la qual, a pesar que s'ha avançat molt, "encara li queda camí". En tot cas, Torró ha incidit que el corredor mediterrani ha actuat de "reclam" per a projectes com el de la gigafactoria de bateries elèctriques que instal·larà la multinacional Volkswagen a Sagunt i que tindrà un notable impacte sobre el teixit econòmic. "Després de Ford, Volkswagen pot ser una altra oportunitat per als valencians i valencianes. Podrem ser el pol de la mobilitat sostenible del sud d'Europa", ha assegurat.

Rodalies, una assignatura pendent 

Torró, exsecretària autonòmica d'Economia, Sectors Productius, Comerç i Consum, agafa les regnes de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat amb diversos fronts oberts. Porta a penes un mes en el càrrec, però assegura que ha tingut un "aterratge ràpid" i es fixa impulsar la mobilitat sostenible i les energies renovables com les dues principals prioritats de la Conselleria.

La millora de les rodalies és un dels assumptes pendents que ha d'atendre. Un servei que, a pesar que ha experimentat millores —entre d'altres, amb la contractació de més maquinistes—, ella mateixa reconeix que no és "òptim". "Estem millorant, però òbviament no és suficient", ha afirmat, en ser preguntada pels retards, cancel·lacions i queixes d'usuaris que diàriament pateix aquesta connexió ferroviària. Segons ha recordat, a principis d'any es va constituir una comissió de seguiment, anomenada Centinela, en què hi ha representació de la Generalitat i de l'executiu espanyol. Un grup de treball que es reuneix setmanalment per a abordar les deficiències que encara presenten les rodalies.

Hem millorat molt les rodalies, però hem d'arribar a un servei òptim, actualment no ho és

El passat gener, el Ministeri de Transports es va comprometre a posar en marxa un pla de xoc per a millorar el servei. Incloïa mesures de reorganització de mitjans tècnics i de personal, així com altres actuacions per a abaixar el preu de les tarifes. Tot, amb l'objectiu de recuperar els passatgers perduts en els últims anys. 

També et pot interessar

stats