Educació i Sanitat es reuneixen per a "intensificar" la coordinació en matèria de salut mental adolescent

El president Puig té previst participar en aquesta trobada, que arriba després que el Síndic de Greuges ha demanat informació sobre les actuacions a l'IES La Moreria de Mislata

Quatre xiquetes adolescents es dirigeixen a l'entrada d'una escola
Quatre xiquetes adolescents es dirigeixen a l'entrada d'una escola, en una imatge d'arxiu / Ricardo Rubio (Europa Press)

Representants de les conselleries d'Educació i Sanitat del govern valencià tenen previst tindre aquest dijous una reunió per a "intensificar la coordinació en matèria de salut mental en l'adolescència", segons va avançar dimecres la Conselleria d'Educació. A la reunió tenen previst assistir el president del Consell, Ximo Puig, i el comissionat de la Presidència de la Generalitat per al Pla Valencià d'Acció per a la Salut Mental, Drogodependències i Conductes Addictives, Rafael Tabarés.

Fonts d'Educació assenyalaren que establir les bases òptimes d'un bon acompanyament socioemocional dels adolescents no correspon "en exclusiva" a l'entorn escolar, sinó que és imprescindible el treball de diverses àrees governamentals i de tota la societat en conjunt. Per això, s’ha convocat una reunió específica entre Educació i Sanitat que busca "optimitzar la coordinació en matèria de salut mental en l'adolescència", subratllaren les mateixes fonts.

La reunió l’han anunciada després que aquest dimecres el Síndic de Greuges ha obert una queixa d'ofici per a investigar la situació de l'IES La Moreria de Mislata. Hi demana a les conselleries d'Educació i Sanitat informació sobre les actuacions al centre, que considera "absolutament desbordat pels problemes de salut mental i amb quinze menors amb el protocol per conductes suïcides o autolesions activat", segons indica l'expedient, a què ha tingut accés À Punt. 

Així i tot, en aquests moments, el centre ha rebut personal de reforç i els responsables tenen pendent una entrevista amb el secretari d'Educació, Miquel Soler, després d'haver-los escoltat de manera "satisfactòria" i haver aconseguit compromisos—segons la direcció de l'institut— de la directora territorial.

Observatori de la Igualtat i la Convivència Escolar

A més, en el departament que dirigeix Raquel Tamarit recorden que, entre totes les actuacions que s'estan duent a terme en l'àmbit educatiu, la setmana passada es va constituir el nou Observatori de la Igualtat i la Convivència Escolar, un òrgan consultiu que busca "promoure més elements per a garantir la igualtat i la convivència escolar, orientar la comunitat educativa i planificar i coordinar les intervencions necessàries per a fomentar el benestar emocional de l'alumnat, la igualtat, la prevenció i la resolució de conflictes en l'entorn escolar".

La creació de l'Observatori –precisen– emana del desplegament del nou decret d'igualtat i convivència en el sistema educatiu valencià, que va entrar en funcionament aquest curs.

L'administració educativa subratlla que està centrada en la prevenció de l'assetjament escolar i en la millora del benestar emocional de l'alumnat a través del reforç dels protocols, les pautes i el desplegament de mesures de suport i més recursos en els centres educatius.

Més orientació

Fa dos cursos que es va implantar un nou model d'orientació educativa amb més personal especialitzat per a garantir una millora en l'atenció a l'alumnat. Un model que inclou sis unitats especialitzades d'orientació (UEO) noves —conformades per més d'un centenar d'especialistes per a assessorar els equips i els departaments d'orientació educativa dels centres— que disposaran de 22 educadores i educadors socials i sis terapeutes ocupacionals, que reforçaran els equips interdisciplinaris que treballen en la inclusió de l'alumnat amb diversitat funcional.

Així mateix, asseguren que s'incorporaran als centres educatius 26 orientadors i orientadores més, i 78 educadors i educadores nous d'Educació Especial. 

També et pot interessar

stats