L’equip directiu de l’IES La Moreria de Mislata dimiteix en bloc per falta de resposta als problemes del centre

La Conselleria assegura que el seu equip treballa en la direcció de l'institut per a reconduir la situació i que ja ha activat algunes mesures 

Façana de l'IES La Moreria de Mislata (Horta)
Façana de l'IES La Moreria de Mislata (Horta) / Facebook: @ieslamoreria

L’assemblea del professorat de l’IES La Moreria de Mislata (Horta Sud) ha donat suport, aquesta setmana per escrit, a l’equip directiu del centre, que va dimitir en bloc el 8 de febrer, i denuncia que el centre pateix desemparament de la Conselleria d’Educació. El professorat, concretament, parla de “silenci ensordidor” davant dels problemes que pateixen i de les peticions per resoldre, en molts casos reiterades, que no ha atés el departament que dirigeix Raquel Tamarit. 

Així ho ha expressat el claustre en un comunicat en què diuen que la manca de recursos del centre educatiu s’ha posat de manifest de manera preocupant durant els últims mesos en diferents situacions dramàtiques relacionades amb la salut mental com ara intents de suïcidi o agressions, "algunes físiques i molt serioses", al professorat. Denuncien que el nombre i la gravetat dels incidents relacionats amb la salut mental ha augmentat exponencialment durant els últims anys i ha arribat a tindre, actualment, 15 procediments iniciats per conductes suïcides, autolesives o violentes. Asseguren que han demanat “de manera urgent” recursos específics addicionals —PT escolta o atenció domiciliària— sense cap resposta.

El professorat també afirma que, a més dels problemes de salut mental, necessiten almenys una plaça d’orientació i una altra de Pedagogia Terapèutica a temps complet més, perquè no donen l’abast per a atendre tot l’alumnat que té necessitats específiques de suport. 

També remarquen la necessitat d'augmentar les hores de docència en àrees lingüístiques perquè al centre estudien 114 alumnes d’origen estranger, i la meitat no parla valencià i el 9% cap de les dues llengües oficials. Sense aquest reforç no se’ls pot acollir bé ni garantir la seua correcta integració, indiquen. 

Altres problemes que pateix el centre

En l'escrit els docents també remarquen que el centre necessita una renovació urgent, així com l’eliminació de barreres arquitectòniques “importants” i la instal·lació d’ascensor, que “nega a l’alumnat amb mobilitat reduïda el dret a matricular-se en el centre de la seua elecció” i genera trastorns organitzatius cada vegada que algú sofreix una lesió. 

Admeten que algunes de les necessitats que detallen en el comunicat han sobrevingut al llarg d’aquest curs escolar, però asseguren que “n’hi ha d’altres conegudes i comunicades a la Conselleria” abans de l'inici i que l’administració també els ha negat els recursos necessaris. Destaquen el que consideren el cas més flagrant, que és el de les hores de PAM (reforç): els en corresponen entre 25 i 30, però només en disposen de sis, mentre que altres instituts de la localitat sí que tenen totes les que els corresponen, “sense que hi haja arguments que justifiquen aquesta desigualtat”.

Així, el claustre constituït en assemblea denuncia que aquesta mancança de recursos "fa inviable un projecte de centre verdaderament inclusiu" i lamenten que sense mitjans no poder adaptar-se al que arreplega la llei educativa sobre diversitat, inclusió i integració. “Sense els recursos que l’administració ens nega, la inclusió educativa, la salut mental l’accessibilitat i la integració lingüística del nostre alumnat són una utopia”, sentencien.

També asseguren que no es resignen que la resposta als seus problemes i peticions continue sent “un silenci ensordidor per part de la Conselleria d’Educació” i denuncien que és inadmissible que no s’atenguen ni les telefonades ni les peticions formals de la direcció. Tot plegat ha generat un “sentiment d’abandonament que ha minat un claustre cada vegada més desbordat i que ha dut a la dimissió d’un excel·lent equip directiu”. Per això diuen que necessiten saber que, a partir d’ara, algú els atendrà quan demanen ajuda. 

Contactes per a reconduir la situació i noves assignacions de personal 

A la pregunta sobre la situació, la Conselleria ha assegurat que el seu equip treballa amb la direcció del centre "fent els passos necessaris, per tal que aquesta situació es reconduïsca". Educació, en concret, ha detallat que la setmana passada l’equip directiu del centre va mantindre una reunió amb la directora territorial de la Conselleria en València. Ací "es va analitzar la situació del centre i paral·lelament des de la Secretaria Autonòmica d’Educació, quan es va rebre una carta de la direcció del centre al respecte, va instar la inspecció educativa perquè fera un informe de la situació". També ha assegurat que el secretari autonòmic d’Educació, Miguel Soler, es reunirà amb l’equip directiu la setmana que ve. 

D'altra banda, Educació ha afegit que la Direcció General d’Inclusió Educativa "ha activat mesures per a fer front a la situació que es descriu" i entre aquestes ha esmentat l’assignació d’una persona PT i un PT escorta (aquesta última figura depén de la Conselleria de Polítiques Inclusives), a més de reforç d’orientació extra.

També et pot interessar

stats