Els pares i mares d'un institut de Carcaixent demanen recursos per a atendre l’alumnat amb necessitats

No tenen prou personal d’orientació ni de Pedagogia Terapèutica i demanen a Educació una solució

IES Arabista Ribera de Carcaixant (Ribera Alta)
IES Arabista Ribera de Carcaixant (Ribera Alta) / Facebook: IES Arabista Ribera

L'Associació de Mares i Pares d'Alumnes (AMPA) de l'IES Arabista Ribera de Carcaixent (Ribera Alta) ha reclamat aquest dijous més recursos de personal per a poder atendre estudiants amb necessitats educatives específiques. Dos dies després de fer-se pública la dimissió de l'equip directiu de l'IES La Moreria de Mislata per la falta de resposta als problemes del centre, els pares i mares d'un altre institut alcen la veu per a demanar més recursos.

L'AMPA ha destacat que des de l'inici del curs han alertat que el centre no disposa de personal suficient de Pedagogia Terapèutica per a atendre les necessitats educatives especials de l'alumnat que el requereix. Ha assegurat que s'han reunit amb la direcció del centre i amb la inspectora de zona, i han enviat sol·licituds als departaments d'inclusió i de personal. Encara que tots reconeixen que el centre hauria de tindre, com a mínim, un professional més de Pedagogia Terapèutica, la realitat és que no han obtingut solució.

L'AMPA demana que l'escola pública "no escatime en recursos per a l'alumnat que més en necessita", ja que, a parer seu, "no és acceptable que les famílies hagen de pagar professionals fora del centre perquè el sistema no pot atendre'ls correctament".

Han explicat que després d'haver estat reclamant, des de personal els han adjudicat "només mitja plaça de Pedagogia Terapèutica", cosa que alleuja el problema, però no el soluciona perquè l’alumnat amb aquestes problemàtiques encara no tenen cobertes les seues necessitats a les acaballes del segon trimestre.

Una altra problemàtica que denuncia l'AMPA és la falta d'orientadors, que tenen una tasca clau per a minimitzar el fracàs escolar i oferir una educació inclusiva, enfocada en l'atenció a la diversitat. "Les necessitats de l'alumnat no poden solucionar-se amb ràtios d'un orientador per a cada 700 estudiants, quan la UNESCO recomana un orientador per cada 250 alumnes", han assenyalat.

Des de l'AMPA consideren que la Conselleria d’Educació incompleix la legalitat en matèria educativa. Com a mares i pares exigeixen que es pose solució a aquesta problemàtica perquè entenen que "ometre les necessitats educatives citades anteriorment atempta contra el gran principi d'inclusió".

La seua reivindicació arriba només dos dies després que el claustre de l’IES La Romeria de Mislata fera públic un comunicat en què denunciaven la manca de recursos del centre i el “silenci ensordidor” per part del departament dirigit per Raquel Tamarit.

També et pot interessar

stats