L'ampliació del port de València podria estar adjudicada a principis de 2022, segons l'Autoritat Portuària

Martínez calcula que TIL presentarà el projecte constructiu a mitjans de setembre i aleshores es remetrà a Ports de l’Estat per al vistiplau definitiu

Diversos vaixells de càrrega en el port de València, en una imatge d'arxiu
Diversos vaixells de càrrega en el port de València, en una imatge d'arxiu / Europa Press

La polèmica ampliació nord del port de València pot estar adjudicada a principi de l’any que ve. Segons el calendari amb què treballa el president de l'Autoritat Portuària de València (APV), Aurelio Martínez, les noves modificacions del projecte, que ha despertat la rotunda oposició de diversos col·lectius socials i polítics, s'enviaran a mitjan setembre a Ports de l'Estat.

Si es compleix aquest calendari, Martínez espera tindre el vistiplau d’aquesta entitat a la fi d'octubre per a poder adjudicar el projecte de l'ampliació de la Terminal Nord a Terminal Investments Limited (TIL), companyia del grup MSC. Martínez ha detallat que existeix un compromís perquè TIL presente el projecte constructiu a mitjans de setembre. Aleshores, l’Autoritat Portuària de València remetrà el projecte a Ports de l'Estat per a la seua aprovació i, posteriorment, el Port de València l’adjudicara a l'empresa filial de MSC.

Preguntat per quant pot durar l'estudi per part de Ports de l'Estat, el president de la APV ha contestat que "no pot ser molt, perquè la institució té el projecte des del primer dia", al mateix temps que ha comentat que calcula que entre un mes o un mes i mig i que "al gener o febrer se seguirà el procés per a traure la licitació".

Quant al condicionament de la Zona d'Activitat Logística (ZAL) del port de València, ha comentat que vol que aquesta zona siga "una àrea de logística vinculada al port", perquè "és un espai privilegiat" i volen que se situen empreses vinculades amb el sector.

En la ZAL, on queden tres parcel·les per adjudicar, Martínez ha dit que quan s'acaben les obres de condicionament, que ja han començat, "i desapareguen totes les incerteses", trauran un nou concurs per a completar-la, "perquè, de demanda, n'hi ha molta", però ha incidit en el fet que seran per a empreses amb nexes marítims.

Seu de Ports de l’Estat

D’altra banda, sobre la possibilitat de traslladar la seu de Ports de l'Estat, que actualment està a Madrid, a la Comunitat Valenciana, com instava el president de la Generalitat fa uns dies, el president de l'Autoritat Portuària de València ha admés que és “difícil” perquè implica traslladar molt de personal funcionari, però tot i això ho veu “possible”. Martínez creu que el procés de descentralització administrativa a Espanya "hauria de ser obligat". "No hi ha justificació perquè tots els serveis estiguen concentrats a Madrid" i "el raonable és una dispersió" dels serveis. ha conclòs. 

També et pot interessar