El Consell Valencià de Persones Majors urgeix a les administracions millores en prestacions i atenció
Han acordat una bateria de mesures urgents que presentaran als partits polítics que concórrer a les eleccions
El Consell Valencià de Persones Majors, l'òrgan assessor i consultiu de la Generalitat que representa a la majoria d'organitzacions de persones majors de la Comunitat Valenciana, ha acordat una bateria de mesures urgents que presentaran als partits polítics amb l'objectiu que totes les persones tinguen una vida digna i que cap es quede arrere, segons ha informat en un comunicat.
Aquest òrgan, del que formen part associacions i federacions de majors, representants en nom dels municipis, dels sindicats, de les organitzacions empresarials o de les residències, entre d'altres, reclama en l’escrit atenció urgent el que qualifiquen de "qüestions bàsiques" per part de les administracions públiques: millor atenció primària de salut i serveis socials, més prestacions econòmiques i de recursos que faciliten una vida digna, més atenció personalitzada per part de la banca i de les administracions, i menys soledat no desitjada.
En una reunió celebrada el passat divendres, el Ple del Consell Valencià de Persones Majors, ha recollit aquestes demandes en un document amb 24 punts "essencials" amb l'objectiu que totes les persones tinguen una vida digna i cap es quede arrere en les necessitats essencials.
El propòsit del document és presentar una bateria de mesures i propostes als partits polítics que concorren a les pròximes eleccions autonòmiques i municipals de maig del 2023. A aquest efecte, es vertebra en quatre capítols que des del Consell entenen com a essencials per a millorar la vida de les persones majors: prestacions essencials, participació, convivència i una llei integral que reculla i garantisca totes aquestes peticions.
Entre les mesures que proposen com a prestacions essencials figuren la millor atenció primària sanitària per a tota la població i la garantia de recursos suficients per a una vida digna, com ara prestacions socials i econòmiques i atenció sanitària.
Respecte al capítol de participació reclamen el seu dret a ser ciutadania activa a través de Consells Municipals i que la seua veu siga tinguda en compte en les decisions que els afecten, mentre que en el capítol de convivència se centren en la superació de les situacions de soledat no desitjada i la garantia de recursos que faciliten la convivència en el seu mitjà.
Aquestes reivindicacions arriben en un moment en què la gent gran comença a demanar ser tinguda en compte com a part activa de la ciutadania. És un exemple la reivindicació de Carlos San Juan, el metge jubilat que va impulsar la campanya "Soc major, no idiota" fa poc més d’un any. Després de registrar 600.000 firmes al Banc d’Espanya, San Juan va aconseguir el compromís de la banca de millorar garantir la millor atenció a totes les persones, i incrementar els esforços per a assegurar l'accessibilitat dels serveis i anticipant noves mesures amb atenció especial a les persones majors. A més, va mantindre una conversa amb la ministra d’Afers Econòmics, Nadia Calviño, a qui va poder transmetre les seues reivindicacions.
Malgrat això, fa només un mes San Juan va recordar que encara hi ha molts aspectes negatius a canviar i que, per això, "la lluita continua".