"Soc major, no idiota": un valencià de 78 anys arreplega 100.000 firmes perquè els bancs atenguen presencialment

El ciutadà recorda que els bancs estan aconseguint guanys milionaris i reclama més consideració i millor tracte per a la població més major

Carlos, metge retirat de 78 anys, reclama un tracte més humà a les sucursals bancàries

Un home de 78 anys resident a València ha arreplegat 100.000 signatures en les últimes quatre setmanes per a reclamar als bancs "un tracte més humà a les sucursals bancàries", ja que se sent "apartat", perquè quasi totes les gestions són telemàtiques.

"Tinc quasi 80 anys i m'entristeix molt veure que els bancs s'han oblidat de les persones majors com jo", lamenta Carlos San Juan en la petició iniciada en change.org/soymayornoidiota. "Ara quasi tot és per internet i no tots ens entenem amb les màquines. No ens mereixem aquesta exclusió", reivindica.

En la seua iniciativa, l' home explica: "No paren de tancar oficines, alguns caixers són complicats d'usar, uns altres s'avarien i ningú resol els teus dubtes, hi ha gestions que només es poden fer online... I en els pocs llocs on queda atenció presencial, els horaris són molt limitats, cal demanar cita prèvia per telèfon, però telefones, ningú agafa el telèfon i t'acaben redirigint a una aplicació que, de nou, no sabem manejar, o enviant-te a una sucursal llunyana a la qual potser no tens com arribar". Per a l'impulsor de la campanya, això no és ni just ni humà.

En l'arreplega de firmes, San Juan recorda que "moltes persones majors estan soles i no tenen ningú que els ajude", mentre que moltes altres com ell volen continuar sent "el més independent possible" també a la seua edat. Insisteix així en la necessitat que "els bancs atenguen les persones majors sense traves tecnològiques i amb més paciència i humanitat, i que mantinguen oficines obertes on puga atendre't una persona; que no tot siga per internet".

Les persones majors existim, som moltes i volem que ens tracten amb dignitat. Només estem demanant que s'habiliten seccions en les sucursals en les quals deixen d'excloure'ns."

Reconeix que ha arribat a sentir-se "humiliat" demanant ajuda en un banc i que li parlaren "com si fora idiota" per no saber completar una operació, així com que ha vist aquest mal tracte dirigit a altres persones. "Dol molt sentir-se així", subratlla. "Les persones majors existim, som moltes i volem que ens tracten amb dignitat. Només estem demanant que s'habiliten seccions a les sucursals en què deixen d'excloure'ns".

Guanys milionaris dels bancs

"Hem de lluitar pels nostres drets, pacíficament però sense descans", exclama, i recalca: "En la primera meitat de l'any passat, els cinc bancs espanyols de l'Ibex-35 van guanyar més de 10.000 milions d'euros. Per això, fer les sucursals més accessibles no sembla una inversió impossible de plantejar. Aquesta petició és factible cent per cent i, en una població envellida com la nostra, serem molts els clients que ens podrem beneficiar".

També et pot interessar