L'Aeroport de Castelló oferirà aquest estiu 250.000 places per a viatgers i 1.500 vols en onze rutes

La directora general d'Aerocas avança que enguany licitaran les obres d'urbanització per a disposar de dos milions de metres quadrats dins del projecte de zona d'activitats complementàries

Blanca Marín, directora general d'Aerocas, a 'Les notícies del matí'
Blanca Marín, directora general d'Aerocas, a 'Les notícies del matí' / À Punt NTC

L'Aeroport de Castelló oferirà aquest estiu 250.000 places per a viatgers i 1.500 vols en un tota d'onze rutes, segons ha destacat Blanca Marín, directora general d'Aerocas, l'empresa pública depenent de la Generalitat que gestiona l'Aeroport de Castelló.

És la primera vegada que el recinte aeroportuari castellonenc arriba a aquestes xifres. "Per a Castelló és un rècord oferir aquest nombre de rutes, seients i vols i millora de forma significativa l'oferta que ofereix al territori i la posició dins dels 55 aeroports d'Espanya. El repte és continuar aquesta senda de creixement", ha dit Marín a Les notícies del matí.

L'Aeroport de Castelló ja va tancar l'any 2022 amb la xifra rècord de 150.000 passatgers. Amb aquesta oferta, s'ha marcat l'objectiu de superar els 200.000 passatgers enguany. "Volem estar en l'escaló dels aeroports regionals de més de 200.000 passatgers, com Pamplona, Vitòria o Valladolid, per a millorar la mobilitat al territori i que siga un motor d'activitat econòmica".

Volem estar en l'escaló dels aeroports regionals de més de 200.000 passatgers, com Pamplona, Vitòria o Valladolid, per a millorar la mobilitat al territori i que siga un motor d'activitat econòmica.

La directora general d'Aerocas ha explicat que van trobar l'aeroport en una "situació dramàtica" i que amb el govern de Ximo Puig hi ha hagut un "canvi radical per a millorar l'activitat econòmica i superar la llosa reputacional".

Blanca Marín ha detallat que ofereixen onze rutes i que la connexió a Madrid permet un hub de connectivitat amb 86 connexions nacionals i internacionals. "Obrim Castelló al món amb una finalitat turística, però també volem donar servei als sectors productors, la universitat i els ciutadans".

A banda del transport de passatgers, l'Aeroport de Castelló ha apostat per convertir-se en un centre de manteniment i desballestament d'avions. "Tenim una estratègia de diversificació, el principal és el tràfic comercial, però també l'activitat industrial amb el manteniment, revisió, reparació i desballestament d'avions".

Marín ha ressaltat una tercera via amb "l'impuls des de l'Aeroport de Castelló del sector aeroespacial i convertir-se en un centre d'innovació i desenvolupament tecnològic". Així, una incubadora d'empreses de l'Agència Espacial Europea s'ubicarà a aquest aeroport. Un projecte que ja està aprovat i que en tres anys afavorirà l'arriba de 12 empreses emergents.

Zona d'activitats complementàries: dos milions de m² i 200 milions d'euros

Aerocas també impulsa un projecte per a convertir-se en una zona d'activitats complementàries, un punt industrial i logístic que atraga inversions i empreses industrials i del sector aeronàutic i espacial.

"Enguany licitarem les obres d'urbanització per a disposar de dos milions de metres quadrats per a acollir tots aquests projectes industrials", ha avançat.

La inversió total prevista publicoprivada és de 200 milions d'euros. Per a aquesta primera etapa, el pressupost és de 34 milions d'euros.

Finalment, Blanca Marín ha posat l'accent en el centenar d'alumnes d'FP que fan la formació pràctica a l'aeroport per a donar resposta a les empreses del sector aeronàutic de "tindre personal qualificat, ser més competitius i oferir als joves oportunitats de formació en municipis amb risc de despoblament".

També et pot interessar

stats