Falles, tornada al treball i a les classes: els perills de setembre per a una cinquena onada
Veus expertes alerten sobre el risc que es dispare el nombre de contagis just quan comence la desescalada
Les vacances s'acaben i la tornada al treball i a l'escola preocupa les veus expertes en la pandèmia. La mobilitat i les interaccions personals augmentaran quan comence setembre, just la setmana que en 18 municipis de la Comunitat Valenciana se celebren actes fallers. Aquest còctel de riscos arriba abans de l'inici de la desescalada, prevista a partir del 6 de setembre.
Davant d'aquest panorama, els especialistes consultats per À Punt Notícies fan una crida a la prudència i alerten de la possibilitat que el nombre de contagis es dispare i la cinquena onada arribe al País Valencià a les portes de la tardor.
Així, entre el dilluns 30 d'agost i el dimecres 1 de setembre es produirà el retorn massiu a la faena i, per tant, un nou increment de la mobilitat i dels contactes socials. Una setmana més tard, a partir del dilluns 6 de setembre, s'iniciarà la desescalada, i començaran el curs escolar i l'universitari gradualment. Les escoletes, d'altra banda, obriran les portes a partir de dijous que ve.
Iñaki Comas, investigador de l'IBV-CSIC, pronostica un increment del nombre d'infeccions per coronavirus per aquests factors. Tot i que la campanya de vacunació farà que la situació epidemiològica no siga la de fa un any, la investigadora de Fisabio recorda que les Falles s'han de viure "des d'un punt de vista preventiu".
Més llegit
-
Investiguen l'atracament amb ostatges d'una sucursal bancària a Benetússer
-
Anticorrupció investiga l'alcaldessa de València i la presidenta del port de València per suposada prevaricació i tràfic d’influències
-
Les famílies dels menors abusats en un col·legi de Torrent celebren que s’haja reobert la investigació
-
L'Audiència ordena investigar el presumpte abús sexual a menors en un col·legi de Torrent en vore "indicis clars"
-
La unitat de trasplantaments de cor de La Fe revalida el rècord de tot Espanya en fer 49 intervencions l’any passat
-
La Guàrdia Civil salva 'in extremis' un ancià atrapat en el fang en una séquia de Catarroja