La professora que impulsa el moviment per a prohibir els mòbils a les aules es reuneix amb els grups parlamentaris
Dues docents volen que s’implanten limitacions en l’ús dels telèfons perquè asseguren que aquests dispositius generen “addicció” entre els adolescents i els saturen l'atenció
Ángela Sánchez-Pérez, la professora que ha reunit més de 70.000 signatures en la plataforma Change.org per a demanar que es prohibisca l'ús dels mòbils als xiquets durant les sessions lectives, torna aquest dimarts al Congrés per a reunir-se amb els grups parlamentaris.
"Viatjaré a Madrid per a reunir-me amb els membres de diferents grups parlamentaris de la Comissió d'Educació, de Formació Professional i Esports, per a demanar-los que per favor m'escolten. I per a dir-los que, si no és amb una llei que evite que un menor tinga un telèfon mòbil 24 hores a la butxaca, és impossible vetar l'accés a continguts molt greus, i per tant impossible parar les patologies que observem diàriament i que interfereixen de manera greu en l'adquisició de l'aprenentatge. Cal parar-ho i ha de ser ja", ha declarat Sánchez-Pérez quan anunciava la reunió que mantindrà amb el PSOE, el PP, Vox, Junts i EH Bildu.
La docent ha avançat que acudirà a aquestes reunions en representació de 678 professionals que treballen en centres educatius de tot Espanya i també en representació de les més de 70.000 persones que han signat la petició i que "volen saber què faran els polítics sobre aquest tema".
Ángela Sánchez Pérez, amb una companya, Natalia Jiménez, han iniciat un moviment per a regular l’ús primerenc dels mòbils entre els menors per a "ajudar a previndre problemes relacionats amb la salut mental i física en els nostres joves i permetre'ls gaudir plenament la seua infància i adolescència sense les pressions associades amb aquests dispositius".
Com a professora de Secundària, Jiménez assegura que observa diàriament l'"addicció" que els adolescents desenvolupen cap als dispositius electrònics. "Això els repercuteix en la concentració i atenció de manera significativa. Cada vegada més, els docents observem com els adolescents a l'aula desconnecten ràpidament si les instruccions o explicacions no són molt curtes, o si no hi ha un canvi constant de dinàmica", assegura.
A més, adverteix que "l'ús excessiu del telèfon mòbil pot tindre conseqüències perjudicials per a la salut física i mental dels xiquets i pot causar problemes com falta de somni, estrés i, fins i tot, depressió".