Volkswagen situa la planta de Sagunt com a una de les dues estratègiques del grup per a competir amb Àsia

El grup automobilístic impulsa un pla de modernització a la planta alemanya de Salzgitter, que servirà per a calcar el model de gestió de la factoria valenciana

La delegació valenciana que visita la planta de Salzgitter escolta les explicacions del responsable d'aquesta factoria / Generalitat

La planta de bateries de vehicles elèctrics que el grup Volkswagen té a la ciutat alemanya de Salzgitter i la factoria que impulsa a Sagunt són clau per a la rendibilitat del negoci i per a poder competir amb Àsia, continent que actualment produeix el 95% dels components de les bateries.

La planta de Salgitter, que visita aquest dilluns una delegació valenciana encapçalada pel president de la Generalitat, Ximo Puig, està immersa en un pla d'ampliació i reconversió de la fabricació de motors de combustió per a convertir-se en la primera planta de components de bateries del grup alemany.

Una vegada implantat aquest pla en la factoria de Salzgitter, el model de gestió es traslladarà a la planta del Camp de Morvedre, que entrarà en funcionament el 2026, segons han explicat aquest dilluns els responsables de l’empresa.

"Salzgitter servirà de model d'altres plantes. Serà una còpia per a la planta d'Espanya i es produirà amb els mateixos sistemes, s'autoritzaran de la mateixa manera i s'utilitzaran les mateixes sinergies per a ser cada vegada més ràpids", ha manifestat el conseller delegat de PowerCo, del grup Volkswagen, Frank Blome, en la recepció a la delegació valenciana. 

Puig ha recordat la celeritat amb què la Generalitat ha fet tots els tràmits per a impulsar aquesta iniciativa empresarial a Sagunt. En aquesta línia, ha recordat que està redactant-se el projecte d’urbanització del Parc Sagunt II, l’àrea industrial on se situarà la planta de bateries de Volkswagen, perquè siga adjudicat el maig que ve amb una inversión de més de 200 milions d’euros.

A més, Puig ha anunciat que d'ací a poc es licitaran les obres de la via d’accés a la planta, la connexió entre la CV-309 i la V-23, que connectarà les dues àrees industrials de Sagunt amb el port. Les previsions que està considerant el Consell és que aquesta infraestructura viària estiga enllestida al juny de l’any que ve, després d’una inversión de 50 milions d’euros.

Pel que fa al vessant formatiu, el president de la Generalitat ha avançat que el govern autonòmic ha iniciat el procés de compra d'una parcel·la a Parc Sagunt I per a fer-hi un centre de formació professional, denominat Campus Battery, on s'instruirà els professionals de la futura gigafactoria de Power Co, la filial de Volkswagen. Els terrenys tenen un preu estimat de vora 2,3 milions d'euros.

D’una altra banda, en la seua intervenció, Puig ha recordat que, a més de l’impuls en l’ocupació que suposarà l’establiment de la factoria del grup Volkswagen a Sagunt, que preveu generar 15.000 llocs de treball ―entre els directes i els indirectes―, també convertirà el territori valencià en un pol d’atracció per a les empreses tecnològiques en les quals s’ha mostrat convençut que repercutirà el projecte.

També et pot interessar

stats