La Interdepartamental estudia la pròrroga del certificat covid més enllà del 31 de gener
El Consell és partidari de mantindre totes les mesures i ja ha demanat l’aval judicial
La Comissió Interdepartamental per a la prevenció i actuació davant de la pandèmia de coronavirus es reuneix aquest dijous per tal d'analitzar la situació actual i decidir quines mesures s'adoptaran a partir de dimarts vinent, 1 de febrer.
La intenció del govern valencià, en termes generals, és “no rebaixar cap de les mesures” que estan en vigor actualment, segons va explicar aquest dimarts el president de la Generalitat, Ximo Puig. Això significa, per tant, que continuen apostant per la que ha sigut la ferramenta estrela de molts executius autonòmics en aquesta última onada de la covid-19 per a intentar controlar la transmissió: el certificat covid.
De fet, la Generalitat ja ha demanat al Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) l’aval per a poder prorrogar l'exigència d'aquest passaport que acredita la pauta de vacunació completa i que la ciutadania ha de presentar per tal de poder entrar en determinats establiments més enllà del 31 de gener.
El president de la Generalitat, Ximo Puig, va remarcar que el certificat covid ha ajudat a generar més seguretat en els espais d'oci tancats, a mantindre "una tensió positiva" quant a la prudència davant del virus, i ha animat a la vacunació, gràcies a la qual s'han mitigat les morts per coronavirus. Una mesura, va dir, que el sector de l'oci valora positivament.
Altres de les mesures que el Consell aposta per mantindre són l’ús obligatori de la mascareta i la distància social, en un intent per doblegar la corba de la cinquena onada que continua creixent de manera imparable i encara ha agafat més força durant les últimes setmanes, ja que la Comunitat Valenciana és l’autonomia on més ha pujat la incidència a 14 dies per 100.000 habitants en l'última setmana.
Més llegit
-
Detenen a Gandia el treballador d'un banc per estafar 25.000 euros a una clienta d’avançada edat
-
Troben un home mort al seu domicili en tornar a Gátova després de l’incendi
-
“Tornem a casa per a l’adeu definitiu”: La Gossa Sorda revela quan i on serà el seu últim concert
-
Els bombers treballen en l'extinció de l'incendi que manté confinat el veïnat de Gátova
-
Una conductora resulta ferida lleu a València després que el tramvia atropellara el seu vehicle
-
L'evolució favorable de l'extinció a la Calderona permet alçar el confinament a Gátova i reobrir la CV-25
Més vist
-
21.08.2026 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent | Primera part
-
23.08.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
24.08.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
23.08.2026 | Informatiu migdia
-
21.08.2026 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent | Segona part
-
21.08.2026 | Entrada cristiana dels Moros i Cristians d'Ontinyent | Segona part