Torró defensa la puntualitat del 90% dels trens de rodalia l’endemà d’haver-hi almenys quatre incidències en la xarxa ferroviària

Una nova avaria causa retards en la línia C-2 aquest dimarts, mentre la consellera de Mobilitat culpa el PP de la situació per la falta d’inversions abans del 2019

Passatgers abandonen un comboi de Renfe a l'Estació del Nord de València
Passatgers baixen d'un comboi de Renfe a l'Estació del Nord de València / À Punt NTC

Una nova avaria en la línia C-2 de Rodalies, que uneix València amb la Ribera i la Costera, ha fet arribar tard aquest dimarts de matí centenars de viatgers. El d’aquest dimarts, a causa d’una avaria entre Silla i Benifaió, era el segon retard significatiu que havien de suportar en poques hores de diferència els usuaris d’aquesta línia, la que més volum de viatgers trasllada del nucli de València. Dilluns de vesprada també hi hagué retards per una avaria d’un tren regional, que va acabar repercutint en la circulació de la C-2 de Rodalies.

De matí la línia de Castelló, la C-6 arrossegava retards superiors als vint minuts, com admetia Renfe en les seues xarxes socials. I una altra línia, la C-3, suspenia alguns dels trens previstos en la jornada de dilluns. Això pel que fa a rodalies, perquè els trens AVE de Madrid a València i Alacant, també acumulaven retards importants, d'una hora, per una avaria en la infraestructura de Conca.

Totes aquestes incidències, de només un dia, cauen sobre mullat. Fa menys d’una setmana, la mateixa línia va patir una altra avaria, entre les estacions d’Alzira i la Pobla Llarga, que va obligar a tallar totalment i durant bona part del dia la circulació ferroviària fins a la Costera. Durant la mateixa jornada, una avaria a l’Estació del Nord de València, des d’on ixen tots els trens de rodalia del territori, també provocava retards importants en les hores d'eixida i arribada dels trens més usats per la ciutadania, els de rodalia.

En vista d'aquesta situació, la consellera de Mobilitat, Rebeca Torró, reconeixia aquest dimarts que la situació dels trens de rodalia "no és la més desitjable" a la Comunitat Valenciana, però culpava el PP de la falta d'inversió abans del 2019 i ha destacat els compromisos del govern actual.

En opinió de Torró, que ha intervingut aquest dimarts en la comissió d’obres públiques de les Corts a petició del PP per a explicar la situació de la comunicació ferroviària, hi ha un 64% menys de trens cancel·lats que fa un any i la puntualitat va superar el 90% els mesos de maig i juny.

Així mateix, Torró ha criticat que les inversions en la xarxa de rodalia del govern de Rajoy van ser "insignificants", sense licitar "ni una sola obra des del desembre del 2017 fins al juny del 2018".

Respecte al corredor mediterrani, una infraestructura que ha lloat, perquè "descentralitza el quilòmetre 0 de la Puerta del Sol", Torró ha criticat els incompliments dels exministres del PP.

Atesa aquesta falta de compromís, des del juny del 2018 s'han aconseguit "fites" com la posada en servei de la variant de Vandellòs que ha permés acurtar el temps de viatge a Barcelona en mitja hora, a més de l'arribada de l'AVE a Elx i Oriola i projectes en execució com l'accés ferroviari sud al port de Sagunt o la nova línia en ample ibèric entre Xàtiva i La Encina.

Per tant, segons ha defensat, els últims quatre anys s'estan fent "passos reals i efectius perquè el corredor siga una realitat, per fi, a curt termini". "És clar que ens agradaria que les obres anaren més ràpides, també que s'invertira més, però estem en el bon camí", ha assegurat.

En transport autonòmic, ha destacat que els serveis de Metrovalència s’aproximen als que s’ofertaven abans de la pandèmia. En la seua intervenció, Rebeca Torró ha garantit que no "renuncien" al Tren de la Costa i que treballen en una proposta per a connectar Dénia amb Gandia. A més, la línia 9 del TRAM Benidorm-Dénia es posarà en marxa "al més prompte possible" i les obres de la connexió per túnel entre l'estació d'Estels i Alacant Intermodal s'iniciaran el 2023.

D'altra banda, s'ha mostrat partidària d'adequar les infraestructures a la implantació de la gigafactoria de bateries de Volkswagen a Parc Sagunt II, per a la qual estan en redacció els plecs de l'estudi i el projecte de construcció de l'estació intermodal de Sagunt.

També et pot interessar