Educació proposa l’aplicació del districte únic per al pròxim curs

L’STEPV i CCOO rebutgen el projecte i demanen la retirada perquè “segrega” l’alumnat

Aula d'un centre escolar, en una imatge d'arxiu
Aula d'un centre escolar, en una imatge d'arxiu / À Punt NTC

La Conselleria d'Educació s’ha reunit aquest dimarts al matí amb els sindicats en la Taula Sectorial per a abordar el procés d'admissió de l'alumnat per al curs vinent, amb la proposta del districte únic com a principal novetat.

La Generalitat ha informat en un comunicat que la nova llei prioritza la llibertat d'elecció del centre educatiu, eliminant les restriccions geogràfiques i permetent a les famílies seleccionar el centre educatiu que millor s'ajuste a les seues preferències i valors. “A més, s'aferma l'accés telemàtic al procés d'admissió, amb la finalitat de simplificar tràmits, reduir la burocràcia i promoure la transparència, cosa que garanteix un suport especial a les famílies sense accés a mitjans telemàtics i una participació equitativa en el procés”, ha explicat el director general de Centres Docents, Jorge Cabo.

Pel que fa a l'organització del procés d'admissió, s'estableixen tres fases diferents —ordinària, extraordinària i contínua— per a gestionar de manera més eficient les sol·licituds, incloent-hi la participació de l'alumnat sobrevingut en qualsevol moment del curs escolar. Aquesta estructura, diuen, permet una major flexibilitat i garanteix una atenció adequada a totes les sol·licituds rebudes.

A més, des del govern valencià han avançat que aplicaran canvis en l'assignació de punts, prioritzant la igualtat d'accés a l'educació i considerant situacions especials com la custòdia compartida i la situació d'acolliment familiar.

L’STEPV i CCOO rebutgen la proposta perquè “segrega” l’alumnat

Els sindicats STEPV i CCOOPV ja han manifestat el seu rebuig a la proposta del districte únic perquè consideren que la mesura “segrega l’alumnat” i han demanat immediatament la seua retirada. 

Des de l’STEPV —sindicat majoritari de l'ensenyament a la Comunitat Valenciana— han assegurat que el projecte beneficia la patronal de l’educació concertada “ja que es facilita l’admissió a centres molt allunyats del lloc de residència”. A més, també han demanat la supressió de la puntuació de la “circumstància específica” que pot afegir cada centre educatiu, diuen, “sense cap control per part de l’administració”. 

En un sentit semblant s’ha pronunciat CCOOPV, que ha manifestat que la proposta és “insostenible mediambientalment” i crea escoles de primera i de segona categoria, “afavorint a uns pocs centres educatius i perjudicant la gran majoria”. “Atempta directament contra els interessos de la classe treballadora, incidint molt negativament en la qualitat del treball del personal educatiu, i en contra de la qualitat educativa de l’alumnat de l’escola pública”, han conclòs. 

També et pot interessar

stats