Comencen les proves de circulació del tren entre Dénia i Gata de Gorgos

La Generalitat preveu recuperar el servei a finals d’enguany o principis de l'any que ve i des de Teulada es farà un canvi de tren a màquines que funcionen amb electrodiésel

La consellera de Mobilitat, segona per la dreta, i altres autoritats de Dénia i Gata de Gorgos durant la visita a la circulació en proves del tram entre aquestes dues poblacions
La consellera de Mobilitat, segona per la dreta, i altres autoritats de Dénia i Gata de Gorgos durant la visita a la circulació en proves del tram entre aquestes poblacions / À Punt NTC

El tren ha recorregut de nou aquest dimecres el tram entre Gata de Gorgos i Dénia, això sí, era només en proves, encara sense viatgers. La Generalitat ha iniciat les proves de circulació de la línia 9 del TRAM d'Alacant, que unirà la capital de la Marina Alta amb Benidorm, entre aquestes dues poblacions de la Marina Alta. El servei es preveu recuperar a finals d’enguany o principis de l'any que ve.

En aquestes proves, els trens actuals de la línia circularan entre Benidorm i Teulada i, des d'aquesta estació, es farà un canvi de tren a les unitats duals que funcionen amb electrodiésel per a acabar el recorregut. Com detallen des de la Conselleria de Mobilitat, aquest canvi no suposarà temps addicional d'espera. Per motius tècnics i d'accessibilitat, per aquest traçat no poden circular els trens dièsel que van per la primera part del recorregut.

Així mateix, han ressaltat que les proves de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) permeten comprovar el gàlib de tot el traçat, així com el funcionament correcte del sistema de seguretat.

Les proves continuaran en les pròximes setmanes amb el procés de formació dels maquinistes que conduiran les noves unitats duals, elèctriques i dièsel, i que prestaran servei en aquest tram.

La consellera d'Obres Públiques, Rebeca Torró, ha destacat que "amb l'inici d'aquestes proves es fa un pas més i quasi definitiu perquè Dénia recupere el servei ferroviari, prop de sis anys després, una vegada completades gran part de les obres de modernització d'aquesta línia”. La Generalitat ha invertit més de 150 milions d'euros en aquests treballs.

D’altra banda, FGV ha iniciat aquest octubre les obres de condicionament de l'edifici de tallers de Dénia del TRAM d'Alacant, per a adequar aquestes instal·lacions, actualment en desús, i que puguen acollir els nous trens duals (elèctric-dièsel) que prestaran servei a la línia 9.

També et pot interessar

stats