La direcció de Ford i UGT es reuniran el 27 de març per a abordar el futur de la fàbrica d'Almussafes

S’espera que la multinacional aporte més dades sobre les alternatives en les quals està treballant per a garantir la càrrega de treball de la factoria

Imatge d’arxiu de dos treballadors amb un vehicle de la fàbrica de Ford a Almussafes
Imatge d’arxiu de dos treballadors amb un vehicle de la fàbrica de Ford a Almussafes / Rober Solsona (Europa Press)

La direcció mundial de Ford es reunirà dimecres que ve, 27 de març, amb UGT —el sindicat majoritari a la fàbrica d'Almussafes— en una trobada en què s'espera que la multinacional aporte més dades sobre les alternatives en les quals està treballant per a garantir la càrrega de treball de la factoria, que encara no rep les inversions previstes per a l'electrificació.

La cita tindrà lloc en Dunton, a Anglaterra, amb la participació de directius de la companyia —com el seu president global, Jim Farley— i representants sindicals europeus —entre ells, el president del Comité d'Empresa de Ford a Almussafes, Carlos Faubel (UGT).

El passat mes de febrer, el sindicat es va reunir amb el vicepresident de Ford Europa, Kieran Caghill, i va traslladar que la companyia "està treballant en una alternativa per a solucionar el problema" que s'ha originat en la factoria per la incertesa que genera el cotxe elèctric en l'actualitat. "En paraules del vicepresident europeu de Ford, el problema està en vies de solucionar-se", van assenyalar aleshores des del sindicat, i l'empresa també es va comprometre a aportar "més dades sobre aquest tema" en una pròxima reunió, que serà finalment el pròxim 27 de març.

La setmana passada, el secretari general d'UGT PV, Ismael Sáez, i el secretari d'UGT FICA PV, Darío Argente, es van mostrar "optimistes" sobre el futur de la fàbrica durant una jornada sobre la transformació del sector organitzada pel sindicat. "Tenim tota la confiança del món en què prompte tindrem una alternativa que no serà el cotxe elèctric de moment, però sí híbrid", van indicar.

La factoria fa front des de fa mesos a la incertesa sobre l'arribada de les inversions necessàries per a produir els vehicles elèctrics. El mes de novembre passat, Ford va comunicar que ajornava "qualsevol decisió que tinguera a veure amb inversions" per a l'electrificació de la fàbrica valenciana, que el 2022 va ser la triada per a produir la nova plataforma de vehicles elèctrics a partir del 2025.

En principi, l'electrificació havia d'assegurar la càrrega de treball en els pròxims anys a Almussafes i va portar a un acord amb UGT perquè el nou conveni de la companyia recollira mesures salarials i de flexibilitat condicionades a l'electrificació. L'adjudicació a Ford no va evitar que s'haguera de redimensionar la plantilla amb un ERO, que ha afectat 1.124 treballadors.

Mentre no s'inicien les inversions, la fàbrica ha hagut d'ajustar la producció per la reducció de vendes. Enguany, Ford Almussafes deixa de fabricar la furgoneta Transit i l'únic model fins l'arribada dels nous elèctrics és el Kuga. La companyia s'ha presentat a les dues línies de la nova convocatòria del Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica del Vehicle Elèctric i Connectat (Perte VEC II) i el Ministeri d'Indústria ha adjudicat 37,6 milions d'euros procedents de la línia de bateries per a establir una planta d'acoblament de bateries a la fàbrica d'Almussafes.

També et pot interessar

stats