Ford diu als sindicats que treballa en una alternativa per a Almussafes pel retard de l'electrificació

La direcció mundial de la multinacional i els representants dels treballadors es reuniran a l'abril

Faubel, aquest dilluns
Faubel, aquest dilluns / À Punt NTC

El vicepresident de Ford Europa, Kieran Caghill, ha traslladat aquest dilluns al sindicat UGT que la companyia treballa en una alternativa per a solucionar el problema generat a la planta d'Almussafes (Ribera Baixa) per la incertesa que genera el cotxe elèctric. Això podria concretar-se el mes vinent d'abril en una reunió amb la direcció mundial de l'empresa. Així ho ha indicat Caghill en la trobada telemàtica que ha mantingut aquest dilluns amb representants del sindicat, i ha assenyalat que en aquesta reunió tindran més dades sobre aquest tema, segons informa UGT. La reunió suposa un canvi en el mutisme que fins ara mantenia Ford.

Amb aquestes premisses, indiquen les fonts sindicals, el vicepresident de Ford Europa els ha sol·licitat que valoren "un canvi" en la seua posició, una possibilitat que plantejaren "sempre que siga per un temps breu i vaja d'acord amb la data de la visita dels directius de Detroit". "Aquesta situació suposa un canvi respecte al mutisme de la direcció europea durant els últims mesos", assenyala el sindicat, que espera que "signifique un punt d'inflexió cap a la solució" que demanden, "ja que l'acord per l'electrificació compromet la companyia amb el futur de Ford Almussafes".

UGT indica així mateix que valoraran l'opció de poder "obrir una finestra que permeta acordar solucions, però per descomptat delimitades en el temps". De moment, afig, "podríem acceptar tornar a una taula de negociació que servisca per a recuperar certa estabilitat fins que es produïsca aquesta reunió el mes d'abril, perquè, en paraules del vicepresident europeu de Ford, el problema està en vies de solució".

El comité demana un vehicle híbrid que mantinga el treball

"Nosaltres el que demanem és un vehicle híbrid que garantisca certes unitats de producció, al voltant de 200.000 unitats, per a poder mantindre la plantilla que requerirà en eixe futur l'electrificació i de la qual es parlava quan es va arribar a l'acord", ha explicat el responsable d'UGT en Ford, Carlos Faubel.

El responsable sindical ha dit que el primer que necessiten és la garantia que tindran un nou model i els detalls d'aquesta aposta per part de la direcció de la multinacional.

En abril la planta valenciana deixarà de fabricar el model Transit, com estava previst, i sols mantindrà el model Kuga.

També et pot interessar

stats