El metavers guanya pes per a marques i empreses
El 2022 s'han multiplicat per deu les sol·licituds en l'Euipo per a registrar productes en el món virtual
El món virtual guanya pes per a les marques i empreses, ja que obri un mercat i un volum de negoci atractiu per al qual moltes ja s'estan posicionant. De fet, el 2022 s'han multiplicat per deu les sol·licituds per a registrar en l'Euipo marques i productes en el metavers, i han passat de 400 a 4.000 els registres en aquesta oficina de propietat intel·lectual.
“S’estan preparant en boxs per a veure quan el metavers és un univers de consum. Ara s’estan protegint per a veure quan poden llançar-se a aquest mercat”, ha indicat el portaveu de l’Euipo, Julio Laporta.
En un món on es pot interactuar a temps real, on les persones poden socialitzar-se, treballar, jugar i crear, també és necessari un marc legislatiu. El director de la Càtedra sobre el Metavers de la Universitat d’Alacant, Aurelio López, ha explicat que, com aquest món virtual encara no està format, hi ha una oportunitat d’adaptar la normativa a una realitat que s’estendrà en els pròxims deu anys.
Per a joves i xiquets ja és una realitat, les marques ho tenen clar i volen estar ben posicionades quan el metavers prenga volada definitivament. A més de les empreses, també les institucions aposten per tindre visibilitat en aquesta realitat paral·lela en construcció, com un metavers de promoció de Benidorm.