Portar les mateixes sabates en el món virtual i en el món real, possible a partir de gener
L'Institut Tecnològic del Calcer ha desenvolupat un programari perquè les empreses del calcer puguen vendre el seu catàleg al metavers
L'institut Tecnològic del Calcer treballa en un projecte pioner, perquè les empreses de sabates puguen vendre els seus models de manera física i virtual, al metavers. Una opció, de moment, només a l'abast d'unes poques marques sabateres que han pogut desenvolupar el seu negoci cap al futur. A partir de gener, l’Institut Tecnològic del Calcer lliurarà un programari específic perquè les empreses puguen reproduir el seu catàleg a les plataformes de realitat virtual. I els avatars, és a dir, nosaltres, comprar-les.
Eliseo Aguilar, investigador, conta que fer l’adaptació és relativament senzill perquè molts models de calçat ja es dissenyen en 3D. Aquests models poligonals són el que requereix el metavers per a admetre les sabates. Aquests dies fan les últimes proves per a comprovar que el disseny funciona al metavers, i corregir errades en cas que se'n detecte cap.
El benefici per a les empreses sabateres és doble. D'una banda, econòmic, perquè s'obri una nova línia de negoci i, de l'altra, serveix per a potenciar i donar a conéixer la marca. De moment, són tres les empreses interessades i que participen en el projecte Unisa, Gioseppo i J’hayber. S'espera que siguen d'ací a poc moltes més, atés el creixement exponencial d'aquestes plataformes de realitat virtual. Només enguany el metavers creixerà més d'un 20%.