Carlos San Juan: "Em sent molt satisfet per la bona intenció de tothom i me'n fie"

El promotor de la campanya "Soc major, no idiota" valora l'esforç del govern espanyol i de la banca, tot i dir que caldrà veure com es concerten les intencions

Carlos San Juan
Carlos San Juan / À Punt NTC

Carlos San Juan, l'home de 78 anys que reclama un "tracte més humà" per part dels bancs i promotor de la campanya "Soc major, no idiota" ha assegurat aquest dilluns que és un dia per a donar "les gràcies". "Han escoltat i han respost. I han fet unes propostes que han acollit i han establert un orde d'urgència que jo humilment els vaig suggerir. En aquest ordre, el primer és formar una espècie de bambolla analògica que protegisca els més vulnerables d'una digitalització que venia massa ràpida, que els estava excloent i que era un tema d'humanitat i de justícia social", ha defensat. "Hui em sent molt satisfet perquè he comprovat la bona intenció de tothom i me'n fie. Evidentment, caldrà veure-ho, però em sent content", ha afegit.

San Juan, que ha acudit a la signatura del protocol bancari per a la inclusió financera dels majors ha dit que no és un tema d'una persona, sinó de milers de ciutadans que agrairan "el canvi" que comença ara. San Juan ha agraït la vicepresidenta primera i ministra d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, Nadia Calviño, i també a la banca, per escoltar i respondre. El jubilat valencià també ha tingut paraules per als mitjans de comunicació el protagonisme i l'ajuda prestada per a fer possible aquest canvi.

Per la seua banda, alviño ha anunciat aquest dilluns que al mes de març preveu publicar el text de l'avantprojecte de llei de creació de l'Autoritat de Defensa del Client Financer.

Durant la signatura del protocol, en el qual han estat presents les principals associacions bancàries d'Espanya, així com el governador del Banc d'Espanya, Pablo Hernández de Cos, Calviño ha assenyalat que aquesta nova autoritat serà "un mecanisme molt útil per a assegurar que les entitats financeres compleixen amb les seues obligacions de conducta enfront dels seus clients". La creació d'una autoritat de protecció dels clients financers és una iniciativa que ja va plantejar l'anterior govern del Partit Popular i que el president de l'executiu, Pedro Sánchez, va arreplegar el 2018.

Calviño també ha deixat clar que es revisarà cada sis mesos el compliment del protocol i si cal ampliar les mesures necessàries per a evitar exclusions bancàries.

Per la seua banda, el governador del Banc d'Espanya, Pablo Hernández de Cos, ha agraït al govern espanyol la ràpida reacció, a la banca que treballe per solucionar els problemes i també ha valorat la denúncia que està provocant canvis en el servei.

Les patronals bancàries AEB, CECA i UNACC han signat l'actualització del protocol per al foment de la inclusió financera, que inclou noves mesures per a fomentar l'atenció del sector a les persones majors o amb discapacitat. Durant l'acte, el president de la patronal de l'Associació Espanyola de Banca, José María Roldán, ha defensat la digitalització i ha dit que ha permés mantindre el servei durant la pandèmia. I José María Méndez, responsable de la Confederació Espanyola de Caixes d'Estalvi (CECA) ha ficat l'accent en l'esforç que el sector va fer durant la pandèmia per facilitar l'accés de liquiditat i ajudes a persones, autònoms i empreses. També s'ha mostrat disposat a ajudar a les persones per donar-los el servei "que es mereixen".

En qualsevol cas, les associacions de consumidors han anunciat que vigilaran que es complisquen els acords signats i també estaran atents al fet que el govern i les autoritats financeres facen la seua feina en aquest tema que la banca, han dit, han negat fins ara.

També et pot interessar

stats