Càritas arreplega 44 milions de quilos de roba en l'últim any

Amb el seu model d'economia circular ajuden persones en risc d'exclusió i el medi ambient

Tones de roba arriben procedents de contenidors de donació de Càritas / À Punt NTC

L'ONG Càritas ha arreplegat 44 milions de quilos de roba en un any dels seus contenidors de donacions, i aconsegueix "un sistema d'economia circular que genera més d'un miler de llocs de treball, la meitat dels quals destinats a persones en situació vulnerable", segons ha assegurat l'organització en un comunicat. L'entramat de comerç just engloba 23 diòcesis a tot l'Estat, on hi ha repartits 8.000 contenidors.

Segons han assegurat, amb este gest generós arranca part d'una maquinària social, indispensable dins de l'economia estatal, que representa el 10% del PIB espanyol, el que bategen com "xarxa d'economia solidària". Tot el que s'arreplega arriba a plantes de tractament, on la cadena de reciclatge rep cada dia 20.000 quilos de roba i altres complements, i on setanta treballadors les classifiquen per a donar-los una segona vida. La reutilització de roba usada ocupa el percentatge més gran i ha batut rècord d'inversió el 2023, "uns 136 milions d'euros per a programes laborals, que han permés que una de cada cinc persones s'inserisca en el mercat de treball", segons l'entitat de voluntaris.

"El que fa València ajuda la gent", ha valorat Ibrahim Alhassan, peó de recollida de roba procedent de Ghana. "No només comparteixen roba, sinó moltes oportunitats. En eixos somnis estem jo i la meua família", ha manifestat Karla González, conductora especialista en recollida d'esta roba que abans treballava com a periodista a El Salvador. De fet, les persones en situació d'exclusió social tenen una taxa d'atur que Càritas calcula en set vegades més que la de la resta de la població activa.

Esta xarxa culmina en la posada en circulació de la roba reciclada. L'empresa Moda Re, el projecte tèxtil de Càritas, s'ha convertit en nau insígnia d'esta economia circular. Les seues botigues funcionen, a més de com a llocs de comerç, com a espai de sensibilització per a visibilitzar persones i llevar l'estigma de comprar roba de segona mà. Un model de consum responsable que augmenta cada volta que torna a començar el procés.

També et pot interessar

stats