Ascer demana a Europa i Espanya afrontar el col·lapse del transport marítim

La patronal alerta que, si no se soluciona el problema, la indústria taulellera espanyola podria quedar desplaçada.

Una de les terminals del port de València, en una imatge d'arxiu
Una de les terminals del port de València, en una imatge d'arxiu / Autoritat Portuària de València

La patronal taulellera Ascer ha instat la Comissió Europea i el govern espanyol a actuar enfront del col·lapse en el transport marítim internacional, així com a l'increment de preus en el transport de mercaderies per mar.

En un comunicat, Ascer ha manifestat que l'augment del cost de transport i els retards danyen la competitivitat de la indústria enfront d'altres productors més pròxims als mercats de destí.

La indústria ceràmica espanyola és un sector que exporta el 75% de les seues vendes. Per això consideren que "està sent assotada pel fort increment dels costos en el transport de mercaderies per via marítima i la deficiència en el servei". Una situació que ve d’abans, però que s’ha agreujat pel bloqueig del canal de Suez durant sis dies.

Ascer avisa que aquest incident tindrà “greus conseqüències a nivell logístic” per partida triple: el retard de tots els vaixells bloquejats, el col·lapse dels ports que es generarà quan comencen a arribar de colp i l'escassetat de contenidors disponibles perquè estan tots en els vaixells que encara no han arribat a port. 

Per aquest motiu, Ascer ha demanat a la Comissió Europea que investigue "la situació preocupant" que travessa el transport marítim de mercaderies i que prenga mesures per a garantir el restabliment d'unes condicions de mercat justes.

Defensen que "l'activitat exportadora és clau per a l'impuls de la recuperació econòmica” i, en aquest sentit, reivindiquen que el sector tauleller “és un dels seus principals actors, amb un superàvit comercial”.

La patronal ha alertat que "si no se soluciona aquest problema a la curta i a la mitjana, la indústria ceràmica espanyola corre el risc de quedar desplaçada per altres productors més pròxims als seus destins". Per això ha reclamat que es prenguen les mesures oportunes "per a canalitzar, d'una forma eficient, la gran afluència de contenidors que s'espera que arriben al país i, a més, que s'activen iniciatives a nivell nacional i europeu per a revisar el marc regulador pel qual es regeixen els diferents agents de la cadena logística a nivell global".

També et pot interessar

stats