La Generalitat continua pendent que el govern espanyol trasllade 120 migrants des de Canàries
Mónica Oltra explica que el Consell ofereix la manutenció i l'allotjament d'aquestes persones arribades en pastera a Espanya.
Mónica Oltra, vicepresidenta del Consell i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives, ha recordat que la Comunitat Valenciana ofereix 120 places per als migrants arribats a les Canàries. "No hi ha novetats. Està tot organitzat a l'espera que el govern d'Espanya decidisca el trasllat", ha actualitzat. Oltra, que va informar divendres passat d'aquesta decisió del Consell, ha afegit que el trasllat ha d'estar organitzat i ha de tindre l'acompanyament necessari en aquests casos. "Vindrien en acompanyament i la Generalitat ofereix la manutenció i l'allotjament".
Oltra ha fet aquestes declaracions arran de l'aprovació de l'Estratègia Valenciana de Migrancions 2021-2026. Un acord que estableix un "full de ruta" de com treballar amb aquest col·lectiu vulnerable. A la Comunitat Valenciana hi ha 750.000 persones migrants, de les quals els col·lectius més nombrosos són el romanés, el marroquí i el britànic i un 15% no té la situació regularitzada. L'estratègia defineix les vulnerabilitats de cada grup en funció de l'origen i de la situació socioeconòmica, ha detallat. En la elaboració d'aquesta estratègia han participat 325 persones de diversos col·lectius i organitzacions de la societat civil que treballen amb migrants.
"La cosa no va be"
Oltra també ha parlat de les mesures que pot prendre la Generalitat aquesta vesprada. Oltra ha deixat clar que "la cosa no va bé" i que no es pot abaixar la guàrdia. "Estem molt preocupats perquè la majoria dels contagis s'estan produint en la franja d'edat de 41 a 49 anys" i perquè el treballadors del sector sanitari estan "molt esgotats". "No ens podem permetre una tercera onada", ha conclòs.
Preguntada per si la situació que s'ha produït a Badalona es pot repetir en municipis de la Comunitat Valenciana, la consellera ha deixat clar que els serveis socials treballen en cada municipi i mancomunitat. "De recursos, n’hi ha, però hem de detectar, diagnosticar i intervindre", ha remarcat.
Més llegit
-
Emergències demana que s’extremen al màxim les precaucions pel temporal de vent a la Comunitat Valenciana
-
Mónica Oltra anuncia que es presentarà a l’alcaldia de València: "És moment de trencar amb la foscor, accepte el repte"
-
Una sentència obliga València a buscar recintes alternatius per als grans festivals de la Ciutat de les Arts i les Ciències
-
El temporal de vent deixa ratxes de fins a 143 km/h a Castelló i obliga a fer desenes d’actuacions
-
La tornada d'Oltra com a candidata a l'alcaldia de València desencadena reaccions polítiques a favor i en contra
-
Els bombers rescaten un bebé durant l’extinció d’un incendi en una vivenda d’Algemesí