Un equip d'enginyers estudia el llit del Poio per a augmentar-ne la capacitat
L'obra de la CHX, que pretén augmentar entre 3 i 5 metres la profunditat del barranc, tardarà un parell d'anys i té un cost de cinc milions d'euros
Quasi dos anys després de la dana, les màquines entren al llit del barranc de Poio. Es pretén guanyar profunditat, entre 3 i 5 metres, en este tram perquè l'aigua de futures avingudes hi córrega sense perill.
"Hem de traure capacitat hidràulica i l'única manera és excavant. Calculem que haurem d'excavar al voltant d'uns tres o tres metres i mig per a poder donar eixida a tota l'aigua", explica Vicente Botella, enginyer tècnic de la Confederació Hidràulica del Xúquer (CHX), encarregada dels treballs.
Volen saber a quants metres es troba la mare rocosa del barranc. Realment, davall del llit no es busca roca, sinó roca tosca, formada per unes estructures càrstiques fetes durant milions d'anys que el mateix riu ha excavat. L'obra de la CHX, que augmentarà la capacitat del barranc, tardarà un parell d'anys i té un cost de cinc milions d'euros.
Més temps tardarà la segona actuació: retindre les avingudes dels cinc afluents d'esta conca. "Traure zones d'acumulació de cabdals per a endarrerir els hidrogrames, és a dir, perquè no coincidisquen les puntes de les avingudes al mateix temps", explica Botella. L'objectiu és minorar l'efecte devastador del barranc de Poio riu avall.