La confiança empresarial es desploma un 28% arran del coronavirus
A tot Espanya l'indicador ha caigut un 26,9% i és el nivell més baix de tota la sèrie, iniciada el 2013.
L'indicador de confiança empresarial harmonitzat, publicat aquest dijous per l'Institut Nacional d'Estadística (INE), s'ha desplomat un 28,2% a la Comunitat Valenciana en el segon trimestre d'enguany en relació amb el trimestre anterior fins a situar-se en els nivells més baixos de la sèrie, iniciada el 2013. A tot Espanya l'indicador ha caigut un 26,9% i també està en el nivell més baix de tota la sèrie.
índex de confiança empresarial al conjunt de l'estat espanyol / Font: INE
L'INE precisa que la recollida d'informació per a elaborar aquest indicador s'ha produït després de la declaració de l'estat d'alarma arran de la pandèmia de la Covid-19, concretament entre el 16 de març i el 3 d'abril.
Amb aquest retrocés de la confiança en el segon trimestre s'encadenen tres trimestres en negatiu després que en l'últim trimestre de 2019 i el primer de 2020 aquest indicador caiguera un 2,9% i un 0,4%, respectivament.
Més llegit
-
El Suprem confirma tres anys de presó per a l'expresident de Múrcia Pedro Antonio Sánchez
-
Un equip d'enginyers estudia el llit del Poio per a augmentar-ne la capacitat
-
La CIA alerta que Rússia preparara atacs a Espanya, França i Itàlia amb drons llançats des del Mediterrani
-
La nova presidenta de l'AVL: "Seria desitjable una presència del 50% o més del valencià en l'ensenyament per a compensar la minorització"
-
Un accident obliga a tallar dos carrils de l'A-7 a Manises i causa 14 km de retenció en direcció a Alacant
-
Reobri el Mercat Central amb 45 parades tancades després de l'incendi