La xef il·licitana Noelia Pascual guanya el World Paella Day amb una paella de conill i caragols
En representació d’Espanya, Pascual ha triomfat en la semifinal amb un arròs del pobre de bacallà, creïlla i ceba
La xef il·licitana Noelia Pascual, en representació d'Espanya, ha sigut la vencedora de la World Paella Day Cup 2021. Una competició en la qual deu xefs de diferents països han lluitat en els fogons per a guanyar el títol a la millor paella del món, cadascun amb la seua pròpia recepta i la seua pròpia interpretació del plat. Així s'han pogut degustar ingredients d'allò més variats: des de carabassa fins a bacallà, passant per bolets, ostres i fins i tot cervesa negra irlandesa, en el tradicional plat valencià.
En la semifinal, Noelia Pascual ha competit amb un arròs del pobre amb ceba, creïlla i bacallà, per a després, en la final, endur-se la copa amb una paella típica alacantina de conill amb caragols.
La competició, que s'ha celebrat aquest dilluns a La Marina de València reprenent el format presencial després de la pandèmia, s'emmarca en la IV edició del World Paella Day que s'organitza cada any amb motiu del Dia Internacional de la Paella el 20 de setembre. En aquesta ocasió ha reunit cuiners de l'Uruguai, el Perú, Costa Rica, els Estats Units, Corea, la Xina, Bèlgica, Irlanda, República Txeca i Espanya.
Després del seu veredicte –que valorava la tècnica de cocció de l'arròs, al costat del sabor, la textura i el disseny–, l'espanyola Noelia Pascual ha resultat vencedora del concurs de paella en una final molt renyida en la qual la xef Natalie Curie, dels EUA, s'ha quedat únicament a 3 punts (d'un total de 101).
La xef, quarta generació d’una família matriarcal a càrrec del restaurant Cachito, va participar en el programa d’À Punt Cartes en joc, per a competir pel millor arròs amb crosta d’Elx.
Portar la paella a tots els continents
Un dels principals objectius del World Paella Day, des dels seus inicis, va ser incrementar la visibilitat de la paella en l'àmbit internacional i reivindicar que València n'és el territori d'origen. Al llarg d'enguany es desenvoluparan accions en més de 30 països en col·laboració amb les oficines espanyoles de turisme a l'exterior.
A Oslo, s'organitzarà una trobada amb premsa especialitzada i agències de viatge. També a Moscou hi haurà una food-festa en un mercat gastronòmic. A l’altra banda del món, als Estats Units, es farà un esmorzar de presentació per a la premsa especialitzada en gastronomia i viatges que tindrà lloc en restaurant de José Andrés que ha obert fa poc a Chicago.