"Si ni tu ni jo hem sigut, llavors, qui?" pregunta Igualtat als homes sobre la violència masclista

La nova campanya amb motiu del 25 de novembre posa el focus en els agressors i no en les víctimes

Imatge de la nova campanya del ministeri d'Igualtat amb motiu del 25N
Imatge de la nova campanya del Ministeri d'Igualtat amb motiu del 25N / Ministeri d'Igualtat

El 50% de les dones espanyoles ha patit algun tipus de violència masclista al llarg de la vida, segons les dades del Ministeri d’Igualtat, i des del departament dirigit per Irene Montero pregunten als homes "si ni tu ni jo hem sigut, llavors, qui?".

És la nova campanya per al pròxim 25 de novembre, que busca la participació i conscienciació dels homes per a acabar amb el masclisme en la societat i amb la violència de gènere.

La campanya l'ha presentada en la seu del Ministeri la secretària d'Estat d'Igualtat, Ángela Rodríguez, al costat de la delegada del Govern contra la Violència de Gènere, Victoria Rosell, que han considerat que la iniciativa "marca una fita" en la història de les campanyes de sensibilització a Espanya perquè no es dirigeix a les víctimes, sinó als homes.

L'espot, que tant la ministra Montero com el Ministeri d’Igualtat han publicat en les xarxes socials, exposa diverses situacions de masclisme. En la primera, un youtuber narra com un dels seus amics lliga amb dones que van molt borratxes, mentre que un altre xic li escriu "acabes de dir que el teu amic és un agressor sexual".

En altra escena, un presentador entrevista una dona en un programa televisiu i li pregunta quin tipus de roba interior porta. Ella, mirant a la càmera, diu: "Si jo fora un home, ell no m'hauria fet aquesta pregunta". Després, en un autobús d'un equip victorejat pels seguidors al carrer, un home afirma que "el jugador a què estan ovacionant està condemnat per pegar una punyada a la seua novia".

"Una de cada dues dones ha patit violència, si ni tu ni jo hem sigut, llavors qui?", "Si no faràs res per a parar-ho, llavors, qui?" es pregunta per a concloure una veu en off sobre una imatge d’una façana amb homes a totes les finestres, en una clara al·lusió als esdeveniments del col·legi major Elías Ahuja de Madrid fa uns mesos.

La secretària d'Estat d’Igualtat ha dit que el seu Ministeri té la ferma creença que sense els homes "no serem capaç d'acabar amb el masclisme i la violència", i ha incidit en la importància de parlar dels agressors i interpel·lar-los directament, més enllà de fer només campanyes que animen les dones a denunciar. 

En aquest sentit, ha assenyalat que la campanya busca trencar la complicitat de "pacte de cavallers" entre homes que transcendeix orígens, ideologies, característiques socials o generacionals i que sempre necessita el grup per a la perpetuació de privilegis.

Rodríguez ha insistit que la idea és que l'emissor de la campanya no siga Igualtat ni les feministes, sinó que siguen homes parlant a homes, amb l’objectiu que els masclistes "recuperables" deixen de ser-ho, i per a fer reflexionar els joves en aquest sentit.

També et pot interessar

stats