Els sindicats de CaixaBank preparen mobilitzacions contra les retallades

Denuncien que no els permeten ajudar la clientela com els agradaria 

Els sindicats de CaixaBank preparen mobilitzacions contra les retallades / À Punt NTC

La crisi d'atenció als majors en els bancs té una altra cara de la moneda. Les persones que treballen a les entitats bancàries també denuncien que la situació els sobrepassa perquè, amb la retallada d'oficines, d'horaris i de plantilla, les queixes de la clientela i l'estrés laboral són el seu dia a dia. Per això en CaixaBank els sindicats preparen mobilitzacions.

Raquel Ruiz, secretària d’organització de la UGT CaixaBank, afirma a À Punt NTC que és un infern haver d’anar a enfrontar-se cada dia amb un públic a qui no poden atendre, “perquè no et deixen atendre’l com cal”. En aquest sentit, la secretària general de la UGT CaixaBank País Valencià, Mari Carmen Méndez, denuncia que les cues són inacabables perquè els fan tancar la caixa a les 11:00 hores, i això a les sucursals on hi ha caixa. Això, explica la representant sindical, es tradueix en queixes constants i, fins i tot, en agressions a la plantilla per la clientela.

Aquesta situació laboral els afecta també en l'aspecte personal, assegura Raquel Ruiz. “La plantilla està molt afectada, hi ha moltes baixes i molta gent que pren ansiolítics i que necessita ajuda psicològica per a anar a treballar”, postil·la. 

Segons denuncia la plantilla de l’entitat bancària, les retallades tant d’oficina com de personal que ha comportat la fusió amb Bankia han afectat negativament el treball, ja que el nombre de clients continua sent el mateix, però amb menys mitjans l’atenció es ressenteix. A més, han d’estar constantment donant explicacions de per què s’ha d’utilitzar el caixer i no la finestreta, per què es donen cites prèvies i, sobretot, per què ara tots els tràmits s’han de fer per internet. 

 

Per totes aquestes raons, denuncien que no poden atendre la clientela com els agradaria. El treballador de l’entitat Gerardo Iglesias assegura que els costa deixar-los abandonats en un caixer a la seua sort. “Cal ser més humans, no es només una xifra de vendes i un negoci”, afegeix. 

El sindicat UGT de CaixaBank prepara mobilitzacions per al 22 de febrer, perquè són l'altra cara humana i visible dels bancs, i també volen canviar les coses.

També et pot interessar

stats