La jubilada que va denunciar al banc per cobrament de servei demana empara a Garzón
Li demana que estudie com reduir les cues, ampliar els horaris d'atenció personal i eliminar o reduir les comissions per a ser atesos presencialment
La jubilada de Burjassot amb problemes de mobilitat que es va negar a pagar dos euros de comissió per a poder retirar diners en la finestreta de la seua sucursal bancària i va denunciar els fets ha demanat al ministre de Consum, Alberto Garzón, que actue en defensa dels drets dels usuaris i usuàries.
Amparo Molina, veïna de Burjassot (Horta Nord), ha remés un escrit al ministre en el qual assegura que el seu problema és el mateix de milions de jubilats, per als qui cada dia, diu, els resulta més difícil accedir als serveis digitalitzats dels seus bancs.
Assenyala així mateix les dificultats per a poder arribar a temps a uns horaris d'atenció que considera molt limitats, a més d'haver d'esperar fent cua dreta al carrer per a poder ser atesos, sobretot quan molts d'ells tenen dificultats de mobilitat, com és el cas d’Amparo.
Molina demana al ministre de Consum que intercedisca, ja que considera que correspon al seu departament garantir la defensa dels usuaris i usuàries, així com "protegir la seguretat, la salut i els legítims interessos econòmics dels consumidors" i mediar entre les persones majors i els seus bancs.
Concretament, sol·licita que des del Ministeri de Consum s'estudie com reduir les cues a les portes dels bancs, com ampliar els horaris d'atenció personal i com eliminar o reduir les comissions aplicades en ser atesos presencialment per no saber utilitzar els serveis que presten els caixers automàtics.
"Moltes persones jubilades hem ajudat a les nostres famílies en els moments més difícils", afig en la carta, on manifesta la seua confiança que el ministre "no abandonarà" el seu col·lectiu. I conclou l'escrit demanant-li que "s'actue amb fets, perquè cal evitar el sofriment d'un col·lectiu que s'ha caracteritzat per la seua solidaritat".
El cas d’Amparo Molina no és el primer en què una persona major demana una millor atenció a les sucursals bancàries. Fa algunes setmanes, el jubilat de València Carlos San Juan va encetar la campanya “Soc major, no idiota” amb la qual ha recaptat ja més de 100.000 firmes per a reclamar als bancs "un tracte més humà a les sucursals bancàries". A més, ha aconseguit que l’Ajuntament de València estudie pressionar les entitats bancàries amb la tributació municipal en favor d'una major atenció a les persones majors.