L'Ajuntament de València estudia castigar amb una major tributació els bancs amb pitjor atenció a les persones majors

L'alcalde Joan Ribó s'ha reunit amb Carlos San Juan, l'impulsor de la campanya "Soc major, no idiota", que supera ja les 500.000 signatures

L'alcalde de València, Joan Ribó, rep a l'ajuntament a Carlos San Juan, l'impulsor de la campanya 'Soc major, no idiota'
L'alcalde de València, Joan Ribó, rep a l'ajuntament Carlos San Juan, l'impulsor de la campanya "Soc major, no idiota" / À Punt NTC

L'Ajuntament de València estudia pressionar les entitats bancàries amb la tributació municipal en favor d'una major atenció a les persones majors. Ho ha avançat l'alcalde de València després de convocar a una reunió Carlos San Juan, l'impulsor de la campanya "Soc major, no idiota" per a reclamar als bancs una millor atenció per la clientela de més edat.

De partida, el consistori valencià valora "bonificar algunes entitats" que sí que ofereixen recursos adaptats a les necessitats de les persones majors i "posar el màxim de taxes a les altres", segons ha explicat l'alcalde de la ciutat, Joan Ribó, que assegura que el govern municipal vol "estimular amb el sistema impositiu" la millor atenció a la ciutadania de més edat.

La idea, segons ha contat Ribó, li l'ha donat el mateix San Juan a partir de l'experiència que ja han posat en pràctica alguns municipis catalans. San Juan continua sumant suports a la seua campanya, que supera ja el mig milió de firmes a change.org, entre les quals hi ha també la de l'alcalde de València.

"Continue sorprés, aclaparat pel fet que em criden les autoritats, l'emoció em sobrepassa i demane paciència si no puc expressar tot l'agraïment que sent", ha afirmat als micròfons d'À Punt Carlos San Juan. La barreja d'emocions, però, no ha frenat l'activisme d'aquest metge jubilat que insisteix a recordar que, com a servei públic, els bancs estan obligats a atendre la ciutadania. I per això ha insistit a reclamar una relació més humana, en un horari ampli "sense exigències i sense cobrar al pobre que no pot accedir al caixer"; en referència a la denúncia d'una jubilada de Burjassot amb problemes de mobilitat per la falta d'ajuda del personal d'una sucursal del BBVA, que volia cobrar-li dos euros per atendre-la en finestreta.

També et pot interessar