L'impulsor del 'Soc major, no idiota': "En assabentar-me'n, vingueren les llàgrimes, però estaré satisfet quan ho veja en fets"

Carlos San Juan, que supera les 330.000 firmes i ha motivat una reunió entre el govern espanyol i el sector bancari, insta a mantindre la pressió sobre el sector perquè humanitze el servei

El valencià Carlos San Juan atén per videoconferència els serveis informatius d'À Punt
El valencià Carlos San Juan atén per videoconferència els serveis informatius d'À Punt / À Punt NTC

Enormement satisfet, però sense perdre la cautela. Carlos San Juan, el valencià de 78 anys que ha impulsat la campanya "Sóc major, no idiota" mai pensà que la iniciativa assoliria l'impacte mediàtic, social i polític que ha aconseguit, però això no vol dir que done per finalitzada la seua lluita.

Ni tan sols quan la iniciativa supera ja les 330.000 firmes de suport i ha motivat una reunió de la ministra d'Economia, Nadia Calviño, amb el sector bancari, que s'ha compromés a revisar els protocols per a millorar la inclusió dels més majors.

"Quan em vaig assabentar l'emoció va ser enorme, no puc ocultar que em vingueren les llàgrimes", ha explicat San Juan a À Punt, que, no obstant això, adverteix que "la satisfacció vindrà quan veja això traduït en fets".

"Tinc l'esperança però no el convenciment", ha afirmat aquest metge valencià jubilat, que insta a continuar firmant per a forçar el canvi cap a una atenció bancària que tinga en compte les necessitats de les persones majors. I lamenta que, precisament per la bretxa digital, moltes d'aquestes persones "segurament ni coneixen la campanya ni han pogut signar".

Que s'adapten un poquet, que estan guanyant molt amb els nostres diners

"No ens neguem a un procés informàtic. Així i tot, demanem poder adaptar-nos a poc a poc, fer més senzilles les aplicacions i l'ús dels caixers, a més de flexibilitat en els horaris" (...) "Que s'adapten un poquet, que estan guanyant molt amb els nostres diners", ha declarat als micròfons d'À Punt.

San Juan és ara mateix un motor d'agraïments: a la societat per sumar-se a la iniciativa, als mitjans per l'atenció, a la ministra d'Economia per la sensibilitat... Per als bancs no en té tants, i els recorda que si bé "tenen tot el dret a traure beneficis, no obstant això, hi ha un sostre i un servei públic que cal complir". Els reclama més caixers i frenar la sagnia de personal que ha deixat les persones majors sense sucursals ni interlocutors per a fer-los les gestions. "S'ho poden permetre perfectament", defensa aquest facultatiu retirat reconvertit en activista, que recorda que hi ha deu milions de persones majors com a clientes dels bancs espanyols.

"Respecte que hi haja persones satisfetes amb el fet de poder resoldre-s'ho tot per internet, però els recorde que estan fent-li el treball als bancs, a qui paguen comissions sense rebre res a canvi", ha explicat.

També et pot interessar