El Consell de l'Horta presentarà al·legacions als estudis de la línia d'AVE València-Castelló i l'eix passant

L'ens considera que l'alternativa base i l'alternativa C de l'eix passant no són compatibles amb la protecció de l'horta

Imatge d'arxiu de l'AVE València-Castelló
Imatge d'arxiu de l'AVE València-Castelló de la Plana / À Punt NTC

El Consell de l'Horta de València ha acordat per unanimitat presentar al·legacions contra els estudis informatius de la línia del tren d'Alta Velocitat (AVE) entre València i Castelló de la Plana i del nou eix passant nord-sud de la xarxa arterial ferroviària de València que el Ministeri de Transports va traure a exposició pública el mes d'octubre passat.

Segons l'estudi informatiu del nou eix passant nord-sud de la xarxa arterial ferroviària de València, el consorci adscrit a la Conselleria d'Agricultura, considera que l'alternativa base i l'alternativa C no són compatibles amb la protecció atorgada a l'horta de València en la llei 5/2018, ni amb les directrius d'integració paisatgística de les infraestructures, ni amb les condicions exigibles a noves infraestructures ferroviàries establides en la llei.

Respecte a l'alternativa A, que discorre majoritàriament de manera subterrània, el Consell de l'Horta al·lega que és necessari prolongar el tram subterrani fins a la séquia de Montcada, on està fixat el límit d'àmbit estricte de protecció de l'horta definit en la llei valenciana. Amb aquesta modificació, l'ens de protecció de l'horta estima que el traçat A resultaria compatible amb l'àmbit de protecció. Actualment, l'estudi preveu que el tram final de l'alternativa A, entre els municipis de Vinalesa i Foios, discórrega entre pantalles i en superfície.

En el cas de l'estudi informatiu de la línia del tren d'Alta Velocitat (AVE) entre València i Castelló de la Plana, no es consideren compatibles amb les alternatives I.2 i I.3 la protecció atorgada a l'horta de València per ser continuació de les alternatives base i C de l'estudi del nou eix passant i discórrer per superfície, suposant un impacte irreversible sobre l'espai agrari de l'horta. Així, les alternatives I.1 i I.6 d'aquest estudi informatiu haurien de contemplar tots els seus trams soterrats evitant l'eliminació de terra fèrtil d'horta i la fragmentació del territori.

Durant la reunió, que ha estat presidida per la consellera, Mireia Mollà, els membres de l'òrgan executiu han lamentat que no se sol·licitara opinió al Consell de l'Horta en la fase prèvia d'elaboració de l'estudi informatiu de la línia d'AVE entre València i Castelló. També han qüestionat el curt període de temps fixat pel Ministeri de Transports per a estudiar un document de més de 4.500 pàgines.

També et pot interessar

stats