La comunitat educativa veu amb bons ulls la reforma del batxillerat, però reclama més recursos econòmics

L’alumnat d’ESO valencià ja no tindrà examens de recuperació a la fi del curs actual

El curs 2021-2022 no tindrà examens de recuperació en l’ESO

La comunitat educativa veu amb bons ulls la proposta del Ministeri d’Educació d’ampliar de tres a cinc les modalitats de batxillerat, encara que reclamen que aquests canvis vagen acompanyats de millors dotacions de recursos per als centres. Pel que fa als exàmens de recuperació de l'ESO dels centres valencians, la conselleria ja ha confirmat que els elimina per a la fi del curs actual.

Una moratòria permet mantindre aquestes proves un any més, però la Conselleria d'Educació ha decidit suprimir-les ja i optar per l'avaluació continua de les matèries de l’ESO. 

“En aquests exàmens els resultats no variaven molt respecte dels resultats dels exàmens de la resta del curs”, apunta Ignasi Amorós, del Sindicat de Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià (STEPV).

“Es tracta de veure com ha anat i sobretot intervindre al novembre, al febrer... que és quan cal un reforç específic perquè milloren els resultats de l’alumnat”, afirma el secretari autonòmic d’Educació, Miquel Soler.

Rubén Pacheco, president de FAMPA-València (Federació d'Associacions de Mares i Pares d’Alumnes) defén que eliminar els exàmens de recuperació a final de curs “no té per què ser un problema, sempre que s'apliquen els recursos necessaris per a reforçar els alumnes”.

Qualsevol mesura millorarà la qualitat educativa si s'acompanya de baixada de ràtio, de dotació de professorat i de mesures de reforç per a evitar la repetició de curs Ignasi Amorós - Sindicat de l'ensenyament STEPV

Si parlem de la revolució curricular del batxillerat que planteja el Ministeri i que encara s’ha de debatre amb les autonomies, la comunitat educativa l’aprova, però amb matisos. Des de l’STEPV, Amorós indicava que “qualsevol mesura millorarà la qualitat educativa, sempre que l’acompanyen un descens de les ràtios, majors dotacions de professorat i mesures de reforç per a evitar que es repetisca curs”.

Des de FAMPA-València, Pacheco advertia que per a materialitzar la reforma del batxiller que es proposa cal que els equips d'orientació “comencen a treballar ja mateix i de manera intensa amb l'alumnat de quart d’ESO, perquè el curs vinent eixos estudiants hauran de triar entre un currículum molt divers”.

Dues modalitats més de l'àrea artística

Segons el nou plantejament suggerit pel ministeri, l'itinerari d'Arts del batxiller es desdobla en dos. D'una banda la Música i les Arts Escèniques, i de l'altra les Arts Plàstiques. A més, es crea una nova modalitat General, pensada per a alumnes que no tenen clar el seu futur.

“Als 16 anys moltes vegades no se sap que estudiar. I també pot passar que els estudis posteriors (siguen universitaris o d'FP) no requerisquen una especialització molt determinada”, argumentava Miquel Soler. 

La proposta del ministeri inclou també modificacions en l'ESO. Tot l'alumnat haurà de cursar Tecnologia i Digitalització i assignatures com Plàstica i Música tornaran a ser obligatòries.

També et pot interessar

stats