Casa Caritat alerta d'un augment del 72% en les atencions a menors en situació d'exclusió social en un any

L’informe publicat per l’ONG destaca que enguany el 33,3% de les atencions en el servei d'atenció i distribució d'aliments i productes d'higiene han sigut a menors

Un menjador social en una imatge d'arxiu
Un menjador social en una imatge d'arxiu

Casa Caritat ha alertat aquest dimarts d'un augment del 72% en les atencions a menors en situació d'exclusió social en un any i ha destacat que enguany el 33,3% de les atencions en el servei d'atenció i distribució d'aliments i productes d'higiene han sigut a menors.

A més, l'associació ha al·ludit a la "difícil situació que viuen les famílies amb fills que acudeixen diàriament per productes de primera necessitat" i ha cridat l'atenció sobre el creixement del 18,7% de les persones ateses en comparació amb les xifres de setembre de 2022.

Per a afrontar la demanda d'ajuda, Casa Caritat disposa del servei de menjador social, tres escoles infantils, el programa Escola Família, dos centres d'acolliment temporal, el projecte Fènix d'habitatges supervisats i el servei d'atenció social i distribució d'aliments i productes d'higiene.

Amb motiu del Dia Internacional de l'Erradicació de la Pobresa, l'Associació Valenciana de Caritat ha fet públic un comunicat en què ha alertat que entre gener i setembre de 2023, una de cada tres persones ateses en el servei d'atenció social i distribució d'aliments i productes bàsics ha sigut un menor.

Aquestes xifres "posen de manifest una tendència que s'està donant a la Comunitat Valenciana: segons els últims indicadors de pobresa i condicions de vida publicats per l'Institut Valencià d'Estadística (IVE), el nombre d'infants en risc de pobresa o exclusió social a València, Castelló i Alacant ha crescut fins a un 27,6%, liderant les taxes d'exclusió per segment d'edat".

“Són xifres alarmants les que estem veient actualment. Al setembre d'enguany hem identificat un augment de les atencions en tots els nostres serveis respecte al mateix mes de l'any anterior. Hem passat d'atendre 1.127 persones el setembre de 2022 a 2.707 el setembre de 2023 només en el servei d'atenció social i distribució d'aliments i productes d'higiene”, ha explicat Luis Miralles, president de Casa Caritat.

Durant el mes de setembre, de les persones que han passat pel servei de repartiment d'aliments, 917 han sigut menors, és a dir, un 33,8% han sigut xiquets i xiquetes que viuen situacions d'extrema necessitat i que, en la majoria dels casos, els progenitors no compten amb treball o l'economia familiar se sustenta únicament a través d'una única nòmina, segons el comunicat.

El setembre de 2022, el nombre d'infants atesos en aquest servei va ser de 258, la qual cosa suposa 659 menors menys que el setembre de 2023. "Aquest augment del 72% mostra la realitat que viuen milers de famílies en situació de vulnerabilitat, que no poden arribar a final de mes a causa de l'augment dels preus, la qual cosa fa que persones que abans tenien una situació "normalitzada", ara hagen d'acudir a l'ONG per a cobrir les necessitats bàsiques de la família", afig la nota.

Nou mesos d'augment

Entre gener i setembre, Casa Caritat ha atés 4.071 persones, un 18,7 més que el setembre de 2022. "Este augment significatiu suposa un encariment de les despeses totals de l'associació que ascendeix a més de 15.000 euros diaris", subratlla el comunicat.

Davant aquesta situació, Casa Caritat "ha posat de manifest la necessitat de la solidaritat de la ciutadania valenciana, que ajude a través de donacions o de col·laboracions en programes com Empreses amb Valor. És necessari que continuem comptant amb el suport dels valencians i les valencianes que, durant més de 117 anys, han fet possible que no hàgem tancat mai les portes i puguem ampliar els nostres serveis i continuar atenent les persones que més ho necessiten”, conclou Luis Miralles, president de Casa Caritat.

També et pot interessar

stats