Carlos San Juan: "Els majors som actius, participem i no hem de ser només visibles quan molestem. Cal llevar el terme 'classe passiva'"

San Juan, que és un dels protagonistes de la nova campanya d'À Punt, s'ha convertit en un referent de la lluita social entre els més majors

Entrevista a Carlos Sanjuan, un dels protagonistes de la campanya / À Punt NTC

L'activisme no té edat, i Carlos San Juan n’és un exemple ben clar. Ell s'ha convertit en tot un referent de la lluita social entre els més majors liderant la campanya Soc major, no idiota. Amb 78 anys va arreplegar 600.000 firmes per a reclamar als bancs un tracte més humà i més atenció presencial, i va viatjar fins a Madrid per a presentar-les al Ministeri d'Economia.

Carlos San Juan, a l'estudi d'À Punt, durant la gravació de la campanya 'En À Punt, la notícia eres tu'
Carlos San Juan, a l'estudi d'À Punt, durant la gravació de la campanya 'En À Punt, la notícia eres tu' / Marta Pascual

El ressò que va tindre la seua acció va aconseguir remoure els pilars de la política i la banca per a millorar l'atenció al client. Ara, Carlos San Juan s'ha mostrat preocupat: "La banca pot, perfectament, tornar-se arrere en el protocol firmat" i per això veu el camí recorregut com "una marató que estàs veient la meta, però no arribes perquè la meta sense la llei no és meta". Per a ell, és fonamental la figura del defensor de l'usuari financer que "permetria que tot aquest protocol no fora voluntari ni autoavaluable per la banca".

Carlos San Juan, un dels protagonistes de la campanya 'En À Punt, la notícia eres tu'
Carlos San Juan, un dels protagonistes de la campanya 'En À Punt, la notícia eres tu' / Marta Pascual
És com una marató que estàs veient la meta, però no arribes perquè la meta sense la llei no és meta.

"Cal llevar el terme classe passiva. Som actius, participem i no hem de ser només visibles quan molestem", amb aquestes paraules, Carlos San Juan subratlla el gran valor que té la gent major i exigeix formar part de la representació política.

Carlos San Juan és un dels cinc protagonistes d'En À Punt, la notícia eres tu, una campanya que dona protagonisme a gent anònima que ha sigut actualitat per qüestions molt diverses.

També et pot interessar

stats