Amparo Molina: “Pense continuar lluitant perquè els bancs tracten justament els majors”

La veïna de Burjassot ha denunciat una sucursal del BBVA per voler cobrar-li dos euros a canvi d’extraure diners en la finestreta 

Amparo Molina davant de la sucursal del banc

Les persones majors alcen la veu i diuen prou al tracte que estan rebent per part dels bancs a l’hora d’utilitzar els seus serveis. Amparo Molina, veïna de Burjassot, jubilada i amb problemes de mobilitat, ha viscut en primera persona les dificultats a les quals s’enfronten aquelles persones que no estan familiaritzades en els procediments digitals imposats pels bancs.

Així, una operació tan senzilla com traure diners va acabar amb la presentació d'una denúncia a la sucursal del BBVA a Burjassot. Segons relata Molina, va entrar al banc per a traure diners a la finestreta amb la llibreta, com feia sempre, però eixe dia li van dir que li cobrarien 2 euros per l’operació.

Molina va respondre que no entenia com fer-ho des dels caixers i que no li pareixia just que haguera de pagar pel servici. “La meua pensió és molt precària i no em puc permetre gastar els diners en coses així”, comenta. “Els ho vaig demanar per favor, els vaig suplicar… però no es van commoure ni una miqueta”.

Arran de la negativa del banc d’atendre-la, va anar a l’Ajuntament i a la Policia Local a demanar ajuda, tanmateix les dues entitats li van dir que no hi podien fer res. Finalment, Amparo, que va anar a traure diners per anar a València, es va veure obligada a fer-ho caminant, ja que no tenia diners en metàl·lic per a agafar transport públic.

L'endemà va anar a la Guàrdia Civil i va posar la denúncia. “No volia tornar al banc sense la denúncia perquè sabia que tornarien a riure’s de mi”. En entrar a la sucursal va mostrar el paper al director del banc i la van ajudar a traure els diners sense cap cost.

Molina explica també que ha notat un empitjorament en l’atenció als bancs des de la pandèmia: “ens tenen esperant fora drets, ploga o faça sol”. Les principals perjudicades són les persones majors i aquelles amb mobilitat reduïda, que necessiten seure, “però han llevat els seients de dins i no pareix que vagen a tornar a posar-los”.

Una altra reivindicació d’Amparo és que els bancs deixen de cobrar per mantenir una llibreta. “Els jubilats tenim unes pensions mínimes i ens cobren per tot”, denuncia. En els pròxims dies té cita amb el defensor del consumidor, i espera que les seues reclamacions arriben al Síndic de Greuges. “Açò és sols el principi, vull aconseguir que els bancs tracten de manera justa i humana als majors”.

"Soc major, no idiota", la campanya contra l'exclusió dels majors als bancs

El cas de Molina no és el primer que alça la veu contra els bancs. Aquesta setmana Carlos San Juan, un jubilat valencià de 78 anys, ha aconseguit remoure els pilars de la política i la banca amb la campanya “Soc major, no idiota”, amb la qual ha arreplegat prop de 500.000 firmes per demanar que canvie el tracte que els bancs donen als majors.

Fins i tot el governador del Banc d'Espanya i el Ministeri d’Economia s'han entrevistat amb ell i li han mostrat la voluntat de canviar aquestes conductes. "Ara quasi tot és per internet i no tots ens entenem amb les màquines. No ens mereixem aquesta exclusió", va reivindicar.

També et pot interessar