Arcadi España, "optimista" en el fet que alguns AVE de la Comunitat Valenciana arriben a Atocha

La Generalitat negocia amb Adif per a evitar que tots els trens acaben a l'estació de Chamartín

Un AVE
Un tren AVE en l'estació d'Atocha / À Punt NTC

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, s'ha mostrat aquest dimecres "optimista" sobre la possibilitat que alguns trens AVE d'Alacant, València i Castelló continuen arribant a l'estació d'Atocha i no a Chamartín, com pretenia Adif.

En declaracions a periodistes, Arcadi España ha assegurat que "el que ens importa" és que alguns d'ells vagen a Atocha i que "la combinació" per a aconseguir-ho "és en el que està treballant Adif", ja que, segons ha explicat, l'empresa ferroviària ha de "recalcular moltes actuacions que ja tenien previstes per a adaptar-les a aquesta petició".

Ha recordat que Adif pretenia que tant els trens AVE d'Alacant primer, com els de València i Castelló després arribaren a Chamartín i no a Atocha, mentre aquesta última es convertia en estació passant, això és, una terminal que no siga només de partida o arribada, sinó que també puga ser parada intermèdia.

No obstant això, ha assegurat que aquesta dicotomia entre les estacions d'Atocha i Chamartín durarà fins a 2028 —quan acaben les obres a Atocha—, any en què les línies d'AVE que connecten Madrid amb les diferents ciutats de la Comunitat Valenciana tindran les dues parades en la capital, primer Atocha i després Chamartín.

Així, ha explicat que una de les possibilitats és que es queden a Atocha els trens programats en hores punta, encara que una altra opció seria dividir aquests trens segons la companyia que els oferisca, llevant les de baix cost a Chamartín.

Així mateix, ha ressaltat que la Generalitat "no està d'acord" que aquest canvi d'estació per a alguns trens es produïsca abans d'estiu, que era l'objectiu d'Adif.

També et pot interessar

stats