La ministra de Transports no creu que l'AVE a Alacant i València torne a eixir d'Atocha abans de sis anys

Sánchez argumenta que la decisió final depén del fet que s'amplie la capacitat d'aquesta estació per a rebre més trens a les andanes

Raquel Sánchez, aquest dijous
Raquel Sánchez, aquest dijous / Eduardo Parra (Europa Press)

Sis anys és el període que ha estimat la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, perquè l'AVE entre Madrid i Alacant, ni entre Madrid i València torne a eixir de Puerta de Atocha (futura estació Almudena Grandes) i no des de Chamartín. Sánchez ha recordat que la decisió final depén que s'amplie la capacitat d'aquesta estació per a rebre més trens en les andanes. La Generalitat assegura no entendre la decisió i demana alternatives que tinguen en compte l'impacte socioeconòmic per als viatgers.

La ministra ha fet aquestes declaracions durant la seua participació en un acte de l'agència Europa Press, onSánchez ha explicat que el canvi de capçalera en aquesta relació d'Atocha a Chamartín, que afegirà 15 minuts al recorregut, és una mesura temporal ja anunciada fa tres anys, que es demorarà entre sis i set anys.

Aquest canvi d'estació, de fet, va provocar aquest dimecres una reunió entre responsables de la Generalitat i d'Adif. Ací Adif es va comprometre amb la Generalitat que estudiaran alternatives per a evitar el trasllat de l'estació d'arribada a Madrid dels AVE que parteixen d'Alacant d'Atocha a Chamartín. La Generalitat no està d'acord amb el trasllat i va exigir que "s'estudien alternatives, es replantegen la situació i proposen solucions". Tampoc el sector turístic veu bé aquesta solució. Per això la ministra ha dit que hi haurà una nova reunió per buscar si hi ha cap alternativa, tot i reconéixer que "es planteja difícil".

La ministra ha explicat aquest dijous que com que no hi ha capacitat suficient per a rebre tants trens procedents del sud, sobretot a mesura que vagen entrant nous operadors, a més de Renfe, arran de la liberalització, Adif ja tenia planejat canviar la capçalera d'aquesta línia a Chamartín, i així li ho va comunicar als operadors.

El compromís del govern espanyol és executar les obres necessàries per a obrir una estació passant al túnel d'alta velocitat que uneix les dues estacions madrilenyes en un període màxim de set anys, moment a partir del qual els operadors ja podrien incloure Atocha com a parada en la línia entre Madrid i Alacant.

Aquest túnel, unes de les majors obres d'Adif en els últims anys, obrirà de manera imminent i permetrà, per primera vegada, connectar l'alta velocitat del nord amb la del sud, per la qual cosa no farà falta canviar-se de tren per a anar d'una part del país a l'altra, inclosos els alacantins, que, com a contrapartida, patiran un retard de 15 minuts per a arribar a Madrid durant els pròxims sis anys.

En qualsevol cas, a causa del malestar suscitat en la Comunitat Valenciana i en les autoritats locals d'Alacant, així com en el sector turístic, Sánchez ha revelat que aquest divendres hi haurà una reunió per a veure si hi ha cap alternativa, encara que a causa de la saturació d'Atocha, ha reconegut que "es planteja difícil".

També et pot interessar

stats