Arcadi España sobre les fotovoltaiques: “No volem una bambolla de les renovables, però d’algun lloc haurà d’eixir l’energia”

El conseller d’Obres Públiques creu que “el port de València no ha de continuar estancat” i veu viable un port “competitiu, sostenible i integrat en la ciutat”

El conseller Arcadi España mentre l'entrevistaven en 'Les notícies del matí'
El conseller Arcadi España durant l'entrevista en 'Les notícies del matí'

La Generalitat establirà els controls necessaris per a impulsar les energies sostenibles, per exemple a través de les plantes fotovoltaiques, però sempre protegint el territori i respectant “la identitat” dels pobles. És el missatge tranquil·litzador que ha llançat aquest dijous el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, especialment als municipis, com Montesa, i als col·lectius que han mostrat preocupació per l’agressió que poden suposar alguns projectes de plantes fotovoltaiques. 

Per aquesta raó, España, que ha sigut entrevistat en Les notícies del matí, ha afegit que hi haurà “diàleg” amb els ajuntaments afectats, que no s’autoritzarà cap projecte fotovoltaic sense els informes preceptius i que, a més, cap planta “s’imposarà en contra d’un municipi".

"Es dialogarà per a adoptar solucions que permeten complir els protocols per a protegir el nostre territori i garantir un subministrament d’energia no contaminant”, ha puntualitzat. Arcadi España ha indicat que també es vetlarà per a evitar l’especulació i perquè, en cas que s’haja de desmantellar la planta, aquesta reversió es faça amb garanties i sense agressions. 

En aquest sentit, el responsable de l’ordenació territorial de la Comunitat Valenciana, ha admés que “ha faltat pedagogia per part de la Generalitat per a explicar als alcaldes que hi haurà controls”.

“No volem una bambolla de les renovables, però d’algun lloc haurà d’eixir l’energia”, ha advertit, per a justificar la necessitat d’estudiar la viabilitat de plantes d’energies alternatives. No obstant això, ha remarcat en diverses ocasions que “la Generalitat estarà sempre al costat dels ajuntaments i no farà cap animalada”. 

En la mateixa línia d’evitar les agressions ambientals, s’ha pronunciat el conseller d’Obres Públiques respecte a l’ampliació de la terminal nord del port de València que, com ha apuntat, “està feta des de fa molts anys”. El conseller ha dit que la Generalitat supervisarà que aquesta gran reforma siga sostenible, així com la viabilitat de l’ampliació per les repercussions econòmiques que té per a l’economia valenciana. 

España, seguint l'argument del PSOE, ha defensat que “el port de València és fonamental per al creixement de la Comunitat Valenciana, moltes empreses exporten a través d’aquesta infraestructura i vora 40.000 famílies depenen del treball al port”. Per eixa raó ha indicat que “el port no ha de continuar estancat”.

España veu viable un port de València “competitiu, sostenible i integrat en la ciutat” i ha recordat que, com va anunciar el president Puig fa uns dies, s’impulsarà un projecte de recuperació i adaptació de les platges valencianes al canvi climàtic. 

En matèria de transport ferroviari, el conseller de Mobilitat ha admés que la xarxa de rodalia, que depén del Ministeri de Transports, “necessita millorar”, i ha recordat que el govern espanyol ja està treballant per a revertir eixa situació, derivada, des del seu punt de vista, de “la marginació en inversions que ha patit la Comunitat durant molts anys”. 

Fulla de ruta del tren de la costa

Pel que fa a un altre dels projectes ferroviaris històrics, el tren de la costa, Arcadi España ha anunciat que aquesta legislatura estarà acabat el tram de Dènia a Benidorm.

Pel que fa al tram entre Gandia i la Marina, que correspon desenvolupar al govern central, el responsable autonòmic d’Obres Públiques ha assenyalat que “la Generalitat vol presentar prompte, amb el govern espanyol, quina és la fulla de ruta per a impulsar el projecte i vertebrar eixes comarques”. 

D’altra banda, el desenvolupament i l’ampliació de la xarxa de transport públic a les tres grans àrees metropolitanes valencianes, que contempla una integració tarifària, així com els plans d’acció territorial, que regulen la ordenació del territori i dels quals ja n'hi ha alguns, com el del Baix Segura o Castelló que estan prou avançats, són alguns dels projectes futurs que Arcadi España s’ha compromés en À Punt a desenvolupar abans que finalitze la legislatura. 

També et pot interessar