Spotify anuncia un pla per a fer front a la desinformació sobre la covid-19

El gegant de l'streaming reacciona davant l'onada de crítiques per emetre un podcast negacionista del virus i antivacunes

Logotip de Spotify, en una imatge d'arxiu
Logotip de Spotify, en una imatge d'arxiu

L'onada de crítiques que ha rebut Spotify per l'emissió del programa The Joe Rogan Experience, a qui s'acusa de promoure teories conspiratòries sobre el coronavirus, ha fet reaccionar el gegant de l'streaming. Aquest diumenge ha avançat que està treballant en un pla per a combatre la desinformació sobre la covid-19 a través del qual s'afegiran advertències d'assessorament en qualsevol podcast que aborde aquesta temàtica.

El director executiu de Spotify, Daniel Ek, ha explicat en un comunicat que l'avís apareixerà en tot episodi o contingut que incloga "una discussió sobre covid-19" i redirigirà l'audiència a un centre de verificació de dades sobre el virus. "Un recurs que brinda fàcil accés a dades basades en dades, informació actualitzada compartida per científics, metges, acadèmics i autoritats de salut pública de tot el món, així com enllaços a fonts fiables", ha aclarit la companyia.

La polèmica al voltant de Spotify se centra en el programa The Joe Rogan Experience, considerat un dels més populars dels Estats Units. El podcast, que s'ofereix en exclusiva en aquesta plataforma després que el gegant fitxara Rogan en 2020 per cent milions de dòlars, ha sigut criticat repetidament per promoure informació falsa sobre el coronavirus i encoratjar a no vacunar-se.

Una carta signada per 270 metges i científics estatunidencs advertia fa unes setmanes a Spotify que estava permetent que es difongueren missatges que danyen la confiança pública en la investigació científica i en les recomanacions sanitàries. "Hi ha hagut molta conversa sobre informació sobre covid-19 en Spotify. Hem escoltat les crítiques i estem implementant canvis per a ajudar a combatre la desinformació", ha escrit Ek en Twitter. El responsable executiu ha reconegut que, malgrat tindre regles per a la producció de contingut, no han sigut "transparents" a l'hora d'exposar-les davant l'audiència.

Els últims a sumar-se a les crítiques contra Spotify han sigut el príncep Harry d'Anglaterra i l'esposa Meghan Markle. Ambdós han expressat la seua preocupació a l'empresa per la desinformació sobre la covid-19 en la plataforma, encara que han assegurat que continuen disposats a seguir treballant-hi, segons ha explicat aquest diumenge un portaveu d'Archewell, la fundació que encapçalen.

Però el pronunciament dels ducs de Sussex és el colofó d'una revolta iniciada fa vora una setmana pel rocker canadenc Neil Young, qui va decidir retirar tot el repertori de la plataforma en protesta pel podcast antivacunes del còmic i polemista Joe Rogan. Un moviment que van secundar i imitar posteriorment més artistes com ara Joni Mitchell, Lloyd Cole i James Blunt.

Aquest diumenge, la companyia ha publicat les normes de difusió, que impedeixen els col·laboradors compartir contingut fals. Aquestes regles apunten que els creadors han d'evitar el contingut que "promoga informació mèdica falsa o perillosa que puga causar danys fora de línia o suposar una amenaça directa per a la salut pública".

També et pot interessar