Valenciaport genera vora 50.000 ocupacions i un impacte de 3.200 milions d'euros

Així es desprén d'un informe elaborat per la consultoria Analistes Financers Internacionals (AFI) i l'empresa Prometeia

Imatge del Port de València / À Punt Notícies

Els ports de València, Sagunt i Gandia (que gestiona l'Autoritat Portuària de València) generen 49.280 llocs de treball —un 2,5% del total autonòmic— i un impacte econòmic de 3.200 milions d'euros, segons assenyala l'Estudi d'impacte econòmic i social de Valenciaport, que ha presentat aquest matí l'associació de directius i empresaris logístics Propeller València. L'informe dona continuïtat a l'elaborat per la Universitat Politècnica de València (UPV) en 2016.

La presentació de l'estudi ha sigut a càrrec del soci director de l'AFI, Diego Vizcaíno, i el president de Propeller València, Alfredo Soler. El president de l'Autoritat Portuària de València (APV), Joan Calabuig, ha sigut l'encarregat de tancar l'acte.

"Efecte tractor"

Durant la presentació s'ha destacat l'"efecte tractor" que l'activitat de Valenciaport té en l'economia del seu entorn, així com l'"activitat robusta i estable" de tot el clúster. Soler, de fet, ha fet valdre el paper dels ports gestionats per l'APV com a eina de competitivitat per a les empreses exportadores. En aquest sentit, l'estudi assegura que, per cada euro que es genera en Valenciaport, l'economia de la Comunitat produeix 3,3 euros addicionals. En aquesta mateixa línia, assenyala que per cada lloc de treball que es crea en l'àmbit portuari, es generen altres cinc en el conjunt de les tres províncies valencianes.

Pel que fa als salaris, l'informe destaca que els salaris bruts de les empreses portuàries representen quasi el doble de la mitjana de la Comunitat Valenciana, i el seu "efecte arrossegament" fa que els salaris que directament o indirectament es deriven de l'activitat de Valenciaport es mantinguen també per damunt de la mitjana. I respecte als ingressos fiscals, segons l'estudi, les arques públiques van ingressar 227 milions d'euros en el 2019 per les activitats econòmiques vinculades a Valenciaport, xifra que representa un 26% més que en 2016.

L'informe també assenyala que Valenciaport representa el 20% dels trànsits d'automòbils del total del sistema portuari espanyol, el 20% dels trànsits ro-ro i el 40% del total de contenidors import/export que es mouen al conjunt de ports nacionals.

Aportació solidària

L'Estudi d'impacte econòmic i social de Valenciaport també reflecteix el balanç d'activitat de l'última dècada d'Aportem - Port Solidari València, una associació formada per 40 institucions, empreses i particulars vinculats al sector portuari i el Districte Marítim de la ciutat.

Segons assenyala l'informe, Aportem col·labora de mitjana a l'any amb 36 organitzacions, més de 1.000 menors i 250 famílies. Entre les xifres principals en l'última dècada, destaca la donació de 20 tones de menjar, les quasi 20.000 peces de roba o els més de 18.000 equipaments esportius entregats des de la seua creació.

Calabuig demanana estabilitat

En la seua intervenció, el president de l'APV, Joan Calabuig, ha defensat que Valenciaport "necessita estabilitat per a poder competir en condicions de seguretat". "És fonamental fer una crida a la responsabilitat i el consens per a poder continuar creixent i garantir la continuïtat de l'activitat portuària valenciana", ha afirmat. Calabuig ha destacat que el port és "fonamental per a la nostra economia, societat i futur", per la qual cosa "no ha de ser un escenari de disputes i de posicionaments partidistes, ni de cap part interessada".

"El 90% del creixement econòmic mundial es produirà fora d'Europa, per això, poder exportar garantirà el futur de les nostres empreses. En aquest marc necessitem estabilitat, les empreses necessiten consens estratègic per a afrontar el futur", ha subratllat.

També et pot interessar

stats