La UGT amplia la seua majoria absoluta a Ford Almussafes mentre que CCOO i CGT es queden fora del comité

La plantilla reconeix el treball del principal sindicat a la planta valenciana que, de moment, esquiva les retallades anunciades a Europa

Treballadors a la fàbrica de Ford d'Almussafes
Treballadors a la fàbrica de Ford d'Almussafes / Rober Solsona (Europa Press)

La plantilla de Ford Almussafes ha donat un ampli suport a la UGT en les eleccions al comité d’empresa: amplia la seua majoria absoluta amb 22 dels 31 delegats i delegades que té ara la companyia. Els 9 delegats restants els ha obtingut el sindicat SMT-Intersindical, en unes votacions en què els grans damnificats han sigut CCOO i CGT, que no han obtingut representació sindical per primera vegada en la història de l'empresa, segons fonts sindicals. 

En les últimes eleccions sindicals celebrades a la factoria el 19 de febrer del 2019, el cens pujava a 7.291 empleats. En aquests moments la plantilla està formada per 5.800 treballadors, després de les eixides que s'han produït per dos expedients de regulació d'ocupació, cosa que ha provocat que el comité haja passat de tindre 35 membres a 31. Fins ara, el comité d’empresa estava format per UGT (21 delegats), STM-Intersindical (9), CCOO (3) i CGT (2). 

Els treballadors premien així el treball de la UGT per a garantir la viabilitat d'Almussafes en un context de reestructuració general de la multinacional. De fet, el sindicat UGT va arribar, el gener de l'any passat, a un acord amb la direcció de Ford Europa, a Colònia (Alemanya), per a assegurar el futur de la planta valenciana de vehicles. L'acord va ser la base perquè Detroit triara, el juny del 2022, la factoria d'Almussafes per a desenvolupar a Europa els models nous de vehicles elèctrics a partir del 2025. I ho va fer en detriment de la planta alemanya de Saarlouis, que també optava a aquestes adjudicacions.

En declaracions a À Punt Notícies, des de STM-Intersindical s’han mostrat satisfets pels resultats obtinguts “a pesar de tindre menys d’un 1% d’afiliació dins de la companyia”, i han lamentat la pèrdua de representació de CCOO i CGT perquè, diuen, “la pluralitat sindical és més que necessària en una factoria tan gran com és la d’Almussafes”.  

La plantilla de Ford Almussafes hui dia segueix en ERTO fins al 30 de juny, per la falta de components i semiconductors, els problemes de subministrament per la invasió russa d'Ucraïna i l'augment de la incidència de la covid a la Xina. Actualment, la planta valenciana fabrica entre 1.100 i 1.200 unitats diàries dels models Kuga, Transit, S-Max i Galaxy i a l'abril deixarà de produir els dos últims, segons va anunciar la companyia fa uns mesos, per a avançar en l'estratègia cap a l'electrificació total el 2035. En tot, cas, de moment esquiva els despatxaments anunciats per Ford Europa.

També et pot interessar

stats