El sector agrari demana a comerços i consumidors que donen prioritat a les taronges valencianes

El president d'AVA-Asaja reclama un millor etiquetatge dels cítrics perquè es puga identificar l'origen a colp d’ull 

Imatge d'arxiu d'un camp de tarongers
Imatge d'arxiu d'un camp de tarongers / AVA-Asaja

L'Associació Valenciana d'Agricultors (AVA-Asaja) ha denunciat aquest divendres, en un comunicat, la falta de reciprocitat amb la qual entren algunes taronges procedents d’Egipte a alguns magatzems espanyols, sobretot valencians. Asseguren que un etiquetatge indegut o confús pot provocar que els consumidors adquirisquen els cítrics forans abans que els locals. L’organització agrària ha demanat tant als operadors comercials com als consumidors que donen prioritat a les taronges valencianes i espanyoles, les quals es troben “en el seu grau òptim de maduració” i garanteixen els màxims estàndards de frescor, qualitat, seguretat alimentària i sostenibilitat mediambiental.

Malgrat la forta disminució de collita citrícola en tota la conca mediterrània, degut fonamentalment a la sequera, AVA-Asaja ha detectat en els últims dies que alguns comerços privats estan introduint carregaments de tercers països, amb l'objectiu de guanyar marges comercials i utilitzar-los per a pressionar els preus en origen dels cítrics locals a la baixa. La quantitat més gran de fruits importats en aquesta segona meitat de la campanya, diuen, són taronges egípcies, encara que també consten taronges de Turquia i mandarines del Marroc.

El president d’AVA-Asaja, Cristóbal Aguado, insta a prioritzar el consum de les taronges i mandarines valencianes. “No podem ser menys que els francesos i els italians, que saben defensar el seu producte i anteposar-lo a importacions que, si són més barates, és perquè es produeixen en condicions laborals miserables, sense traves ambientals i amb matèries prohibides ací”, ha manifestat.

Aguado també ha reclamat a l'Administració “controls exhaustius” en l'etiquetatge dels cítrics –i la resta de productes agraris– en els punts de venda perquè el país de procedència estiga identificat clarament. “Com la UE fomenta la competència deslleial i rebutja que les importacions de països tercers complisquen reciprocitat, quan hauria de ser el mínim exigible, el consumidor ha de poder diferenciar a simple vista el producte europeu del no europeu per a permetre-li que trie l'opció més beneficiosa per a la seua salut”, ha sentenciat.

També et pot interessar

stats