Pedro Duque assegura que en un aeroport com el de Castelló es podrien assajar els aeroports del futur

L'astronauta ha explicat que ara cal canviar perquè funcionen amb aeronaus diferents, sostenibles i amb combustibles que no afavorisquen el canvi climàtic i "ací es pot fer"

Pedro Duque a l'aeroport de Castelló
Pedro Duque, a l'aeroport de Castelló / Carmen Ripollés (Europa Press)

L'astronauta de l'Agència Espacial Europea, exministre de Ciència i Innovació i membre del consell d'administració de Destinus, Pedro Duque, ha assegurat que la diversificació que s'està produint és la solució a haver construït l'aeroport de Castelló "prematurament" i que en un aeroport com aquest es podrien fins i tot assajar els aeroports del futur.

En aquest sentit, ha explicat que "ara cal canviar tots els aeroports a aeroports que funcionen amb aeronaus diferents, sostenibles i amb combustibles que no afavorisquen el canvi climàtic, i ací es pot fer, i potser és aqueixa una de les línies on es podria treballar".

Durant la seua ponència ''La innovación: una inversión rentable'', dins del marc de la segona edició del Business Forum que ha organitzat l'aeroport de Castelló, Duque ha assenyalat que la seua vocació és fomentar la innovació "perquè és l'única manera en què els nostres fills i nets tindran un sou digne en el futur i podrem pagar les pensions".

Sobre aquest tema, ha subratllat que "convéncer els poders públics que cal invertir en innovació és útil i porta al futur". La indústria de la ciència és una altra faceta que cal fomentar, ha afegit.

Ryanair destaca les fortaleses de l'aeroport de Castelló

En una altra taula redona titulada ''El reto de fortalecer la connectividad aèrea de Castellón'', la country manager Spain and Portugal de Ryanair, Elena Cabrera, s'ha referit com a principals fortaleses de l'aeroport de Castelló a la flexibilitat, l'agilitat i la capacitat de creixement.

"Entenem la importància d'abordar l'estacionalitat de Castelló, per això hem augmentat un 30% la capacitat respecte al 2019, amb 15.000 passatgers enguany i ara amb 50.000 passatgers", ha subratllat Cabrera, que ha afegit que part del pla d'expansió de la seua companyia a Espanya implica intentar créixer en els aeroports més xicotets.

La ruta a Madrid, una oportunitat per a créixer

Per la seua part, Miguel Oliver, director de Desenvolupament de Xarxa, Planificació i Programa Comercial d'Air Nostrum, ha explicat que la ruta Castelló-Madrid suposa l'oportunitat de tindre una ruta en un hub mundial. "Et posa en el mapa estar connectat amb un hub internacional, perquè amb dues parades hi ha més de 1.000 destins a disposició", ha dit.

Així mateix, ha assenyalat que en altres territoris on s'ha iniciat una ruta amb Madrid, com ha passat a Castelló, ha suposat un desenvolupament econòmic i turístic, fins i tot de càrrega, "per a reforçar la vertebració amb el territori i el desenvolupament econòmic". "Esperem que a Castelló es mantinguen aquests vols i puguem créixer i desenvolupar la xarxa", ha afegit.

També et pot interessar

stats