La normativa que prepara Consum per a restringir la publicitat d'aliments ensucrats preocupa els gelaters
Consideren que perdran un 20% de les vendes i confien que acabe imposant-se l'opinió del Ministeri d'Agricultura, partidari de l'autoregulació
La normativa que prepara el Ministeri de Consum per a restringir la publicitat d'aliments ensucrats o poc saludables destinada a menors de setze anys preocupa a sectors productius com els gelaters artesans. La consciència per l'alimentació saludable ha obert el debat sobre prohibir la publicitat de gelats en horari infantil, per tenir massa sucre i grasses. Consideren que perdran un 20% de les vendes i confien que acabe imposant-se l'opinió del ministeri d'Agricultura, partidari de l'autoregulació.
El sector gelater està en plena producció. La facturació del gelat a Alacant supera els quaranta milions d'euros. Joaquín Lancis, director de Gelats Alacant, no veu amb optimisme aquesta nova direcció de consum. "És possible que les vendes es frenen”, afirma. Als productors artesans els preocupa que els consumidors posen tots els gelats en el mateix sac; així, Pedro Javier Coloma, de Gelats Gisbert, expressa que“són ells els que fan les grans campanyes publicitàries, però amb aquestes polítiques ens danyarien col·lateralment. La gent parlarà de gelats i no distingirà entre industrial i artesà”.
Des dels productors artesans busquen alternatives i declaren que estan reformulant els gelats buscant productes de primera qualitat de quilòmetre zero per a crear sinergies en els productors. El president de l’Associació Nacional de Gelaters Artesans creu que amb aquestes noves estratègies milloraran “la qualitat nutricional del nostre producte”.
La mesura del Ministeri de Consum forma part d’un pla per a combatre l’obesitat infantil, però el Ministeri d'Agricultura és més partidari de l'autoregulació, una postura més d'acord amb la dels gelaters.