Què hi ha en joc a la planta de Ford d’Almussafes?
El sector de l'automòbil representa el 13% del PIB i el 9% de l'ocupació de la Comunitat Valenciana
La plantilla de Ford haurà de fer renúncies per a garantir el seu futur. Segons veus expertes, en la competició entre la planta Alemanya i la d'Almussafes, el marc normatiu europeu és la garantia per a uns drets laborals que són irrenunciables.
La catedràtica de Dret del Treball de la Universitat de València Gemma Fabregat ha explicat en À Punt NTC que el conveni de Ford és “molt beneficiós, un ajust de les millores que tenen per damunt de la llei”. Així mateix, ha afegit que no es pot garantir el futur de la multinacional només amb renúncies dels treballadors.
Ford és un motor per a l'economia valenciana i, segons els experts, s'ha de treballar des de ja en un pla alternatiu perquè la multinacional deixarà de produir a la Comunitat Valenciana a mitjà o llarg termini.
Segons ha manifestat Joan Ramon Sanchis, catedràtic de Dret de l'Empresa de la UV, “seguir donant diners a fons perdut és un error”. Per contra, proposa recuperar el teixit industrial valencià.
Les claus, per tant, són diversificar i impulsar altres sectors industrials que donen valor afegit, com el tecnològic, el taulell, el tèxtil o la indústria agrària.
El sector de l'automòbil representa el 13% del PIB i el 9% de l'ocupació de la Comunitat Valenciana.