CCOO se suma a STM i CGT en el rebuig a l'acord d'UGT amb Ford en la fabricació de vehicles elèctrics
Els tres sindicats minoritaris lamenten les condicions econòmiques que contempla el pacte que es va detallar dimarts
Els tres sindicats minoritaris a la planta de Ford Almussafes (CCOO, STM i CGT) han coincidit a rebutjar l'acord entre UGT i la direcció de la planta per a atraure adjudicacions de vehicles elèctrics. Aquest amplia la jornada laboral diària, inclou la possibilitat de fins a 18 dissabtes de treball, contempla la creació d'un minitorn de nit flexible i preveu increments salarials anuals desvinculats de l'IPC fins al 2025. L'últim sindicat en comunicar el seu rebuig ha sigut CCOO, que considera l'acord "totalment desproporcionat" i "una pèrdua molt greu del poder adquisitiu".
CCOO s'ha dirigit als treballadors per a advertir-los sobre els "ascensos salarials" defensats per UGT. "Que no us enganyen", ha demanat, ja que remarca que les xifres anunciades són una retribució en brut a les quals cal descomptar retencions i que no són consolidables.
"La nòmina que et dona l'encarregat el 8 de desembre de 2025 serà la mateixa de gener de 2022, però els productes de primera necessitat no costaran el mateix el 2025 que el 2022", ha denunciat, abans d'afegir que "això suposa una pèrdua molt greu de poder adquisitiu".
El sindicat també ha criticat que s'amplie en 15 minuts el torn de treball perquè suposarà treballar quatre dies més a l'any, i ha carregat contra la possibilitat que els treballadors hagen de treballar alguns dissabtes, fins a més de 20 en un any, calcula CCOO.
Per la seua banda, aquest dimarts ja es van pronunciar els sindicats STM i CGT. Els dos sindicats es van mostrar crítics amb les mesures acordades per la UGT per a optar a l'electrificació de Ford Almussafes, que qualificaren de "congelació salarial de quatre anys".