El Jaume I a l'emprenedor: “Les botigues físiques no moriran, però hauran d’oferir experiències i no ser espais estàtics”
Víctor Amarnani, director executiu de l’empresa BigBuy, líder en el sector del comerç electrònic, advoca per un model de gestió de personal per objectius de treball
El comerç electrònic no farà desaparéixer el tradicional, ni les botigues a peu de carrer, però en qüestió de quinze o vint anys, les tendes físiques hauran de reconvertir-se i adaptar-se al que serà una tendència imparable: la compra per entreteniment. Així ho veu el guanyador del Premi Rei Jaume I a l’emprenedor d’enguany, el valencià Víctor Amarnani, que és director executiu de BigBuy, una empresa de comerç digital líder a Europa en el seu sector i radicada al nostre territori.
A parer seu, l’auge del comerç electrònic, incrementat significativament arran de la pandèmia, no suposarà la desaparició de les botigues físiques dels carrers. Per a Amarnani són necessàries i complementen les digitals, “per exemple, compraràs en línia, però perquè t’inspiraràs en les tendes físiques, o compraràs en línia i ho tornaràs en les botigues físiques”, posava com a exemple este emprenedor que, juntament amb Salvador Esteve, capitaneja una empresa que l’any passat va gestionar més de 7.000 o 8.000 comandes diàries.
Des del seu punt de vista, i com ha exposat en Les notícies del matí este dimecres, en els pròxims quinze o vint anys, guanyarà pes la compra per entreteniment, és a dir, aquella que fas o que es desencadena en el temps d’oci, per exemple, quan estàs mirant vídeos en les xarxes socials. Víctor Amarnani creu que serà una tendència especialment entre els joves.
Segons ha exposat en Les notícies del matí, perquè estes compres recaiguen en el comerç tradicional, este comerç ha d’oferir experiències en els establiments. “Les tendes hauran de ser més mostraris, s’han d’oferir experiències dins de les botigues, que hi haja gent gravant vídeos... de manera que l’establiment siga un espai híbrid, entre la botiga física i la botiga en línia. Les tendes no podran ser un espai físic estàtic, com són moltes ara”, explicava des dels estudis d’À Punt este dimecres.
BigBuy, al qual alguns han qualificat de l’Amazon dels comerços electrònics, té la seu a Montcada. Gràcies a l’entramat tecnològic desenvolupat, esta companyia s’ha convertit en un referent europeu del que s'anomena business to business, és a dir, no venen a través de plataformes digitals al consumidor final, sinó que ajuden les companyies a comprar a altres proveïdors.
Catàleg amb més de 400.000 referències
Fundada el 2012, BigBuy té hui dia “més de 400.000 referències i 8.000 marques diferents al seu catàleg”, encara que l’objectiu d'enguany, o com a molt a principi del pròxim, és assolir el milió de referències, com admetia Víctor Amarnani.
L’empresa del guanyador del Premi Rei Jaume I en la modalitat d’emprenedor distribueix a més d’un centenar de països. L’any passat va gestionar dos milions d’enviaments, amb una mitjana de 7.000 o 8.000 al dia, una xifra que superen àmpliament en dates com Nadal o el Black Friday, com exposava en Les notícies del matí.
Els fundadors de BigBuy estan al capdavant d’un equip humà que supera les 300 persones, a les quals considera també partícips i essencials en el seu projecte empresarial. Precisament en la gestió de personal radica part de l’èxit de l’equip.
La “flexibilitat total” en els horaris, que dissenya cada cap d’equip en funció dels objectius del seu treball, o el que qualificava de “sentit comú”, o dit en altres paraules “el què m’agradaria trobar-me a mi si fora un treballador” marquen l’organització interna del personal de BigBuy.
“Nosaltres ens guiem per objectius. Cada líder marca els objectius del seu equip i ells són els que organitzen les jornades dels treballadors. Tenim departaments que fan la jornada de quatre dies —encara que ara per ara és la que menys se sol·licita—, la jornada intensiva, la jornada extensiva o el teletreball”, detallava Amarnani en la seua intervenció en Les notícies del matí.
Este empresari d’èxit assegura que més enllà del temps que treballen els empleats, a la seua empresa li preocupa la productivitat. Una filosofia que veu clau en l’èxit del projecte. “Quan vam començar a organitzar-nos vam veure que els treballadors tenien necessitats com acudir a la reunió de l’escola dels fills, eixir a fer-se el DNI... Vam dir ‘no contem eixos minuts que treballen de més o si fan menys temps i mesurem a la gent per productivitat’”, recordava el guardonat amb el Rei Jaume I a l’emprenedor.