Ford Almussafes presenta un altre ERTO de vint dies

La falta d’un component electrònic, per l’incendi de la fàbrica del proveïdor, obliga l’empresa a reduir la producció

Ford anuncia als sindicats un nou ERTO de 14 dies per al febrer i març
Una de les àrees de producció de vehicles Ford a Almussafes en una imatge d'arxiu

Nova poalada d’aigua freda per a la plantilla de Ford Almussafes. La direcció de l’empresa ha anunciat aquest dimecres un nou expedient de regulació d’ocupació temporal (ERTO), que obligarà el personal de les plantes de fabricació i de motors de la Ribera Baixa a deixar de treballar durant vint dies fins al juliol. Aquest nou ERTO també obligarà a suprimir el torn de nit durant dos mesos. 

La direcció de l’empresa ha traslladat aquest dimecres la mala notícia als representants sindicals de la planta d’Almussafes. Els ha explicat que l’incendi d’una fàbrica del Japó, que els proveeix de semiconductors, ha reduït de manera dràstica la producció d’aquest component i obliga a la planta d’Almussafes a parar la fabricació de vehicles. 

L’empresa es reunirà amb els representants dels treballadors aquesta mateixa setmana per a concretar els detalls d’aquest nou expedient, perquè pretén que dimecres siga el primer dia de parada, que s’estendrà fins a final de juliol. A més, la resta de dies hi haurà una rebaixa de la producció que encara no s’han concretat, segons han avançat fonts sindicals. 

La Transit Connect deixa de fabricar-se

Les mateixes fonts han confirmat que la falta dels components electrònics, que també afectarà a altres plantes de Ford a Europa, obligarà a deixar de produir el model Transit Connect a Almussafes. El nou ERTO afectarà els empleats de fabricació de vehicles i de la planta de motors, només la planta de recanvis quedarà fora d’aquest expedient. 

La multinacional ja ha aplicat un ERTO a Almussafes durant els primers tres mesos de l’any, una reducció de jornades de treball que s’uneix a l’expedient de regulació d’ocupació (ERO) de 630 treballadors que plana sobre la planta i que encara està negociant-se

En l’altra cara de la moneda, i pel que fa a l’augment de la càrrega laboral en la planta, la factoria valenciana fabricarà la pròxima generació de motors híbrids. Així mateix, la planta invertirà 29,2 milions d’euros per a incrementar la capacitat de producció de la planta de bateries, que va començar a funcionar el mes d’octubre. 

També et pot interessar