Ford afronta tres dies d'ERTO fins a saber si Almussafes fabricarà vehicles elèctrics

La decisió final entre la factoria de la població de la Ribera Baixa o l'alemanya de Saarlouis es prendrà abans que acabe juny

Planta de Ford a Almussafes
Planta de Ford a Almussafes / À Punt NTC

La producció de vehicles a la planta valenciana de Ford afronta, en principi, tres jornades d'ERTO en les tres setmanes restants de juny, un mes clau perquè a la fi d'aquest se sabrà la decisió de la multinacional sobre la planta a la qual assignaran la fabricació de dos models de la nova generació de vehicles elèctrics de la marca a Europa.

La decisió està entre la factoria d'Almussafes o l'alemanya de Saarlouis, després que cadascuna haja presentat les seues propostes per a intentar convéncer la direcció de Ford que ha de ser la beneficiària d'aquesta elecció.

En el cas de la planta valenciana, l'extensió de l'expedient de regulació temporal d'ocupació ha allargat els dies de no producció fins a finals de juliol per a adaptar la producció a la situació de falta de subministraments i als problemes en el trànsit marítim, després d'esgotar pràcticament les jornades que es van aprovar per a aquest ERTO del segon trimestre.

Aquesta setmana vinent, l'ERTO s'aplicarà el divendres 17 en la planta de vehicles –el 13 i el 17 també en muntatge de motors– i els dilluns 20 i 27, segons el calendari actualitzat, que també reflecteix dies d'ERTO en motors i mecanitzats.

En aquests moments, la planta valenciana fabrica 2.200 motors i uns 1.400 cotxes diaris, que es reparteixen en els models Kuga (887 al dia, més de la meitat de la producció), Transit Connect (405), S-Max (72) i Galaxy (36).

Al març va deixar de fabricar el Mondeo i a finals d'any també acabarà amb la Transit destinada al mercat nord-americà. Posteriorment, ja el 2023, la dirigida a l’europeu. Els models Galaxy i S-Max es fabricaran fins al març del 2024, la qual cosa implicaria que a partir d’aquest moment la factoria d’Almusssafes es quedaria amb la producció d'un sol model, el Kuga.

Ford Almussafes ha signat un acord –entre UGT i la direcció de Ford Europa– de cinc anys, basat en salaris i flexibilitat i condicionat al fet que se'ls assigne la plataforma elèctrica (en cas contrari, només tindrà validesa per a 2022). Recull increments lineals no consolidables en les taules salarials que sumen 7.000 euros entre 2022 i 2025 per a la plantilla i retornar a l'IPC el 2026.

També et pot interessar